יום שני, 28 במאי 2018

עוגיות בראוניז ( עם מלח )

כבר 4 חודשים מאז שהתחלתי את הנסיונות באפיית לחם נטול גלוטן ממחמצת.
אני אופה פחות או יותר לחם אחד בשבוע.
אם לא משתמשים במחמצת, צריך לזרוק קצת פעם בשבוע לפני " האכלה" וחבל לי על החומרים היקרים, 
ואני עדיין בשלבי נסיונות שונים.
איזה שילובי קמחים הכי טוב, סדרי התפחות, בצק רטוב יותר, יבש יותר, איזה תוספות, איך לאפות ועוד.
אני מקבלת תגובות נהדרות מכל אילו שקיבלו ממני טעימות, וזה כיף גדול.
לחולה צליאק זה שיש לחם טעים, שלא מתפורר ומחזיק כמה ימים על השיש, וכמובן גם בריא, זה לא משהו ברור מאליו.

היום זה שוב יום לחם, אני צוחקת לעצמי שזה 'יום מעבדה', כי אני מודדת, שוקלת, לוקחת זמנים, ורושמת ומצלמת שלבים.
עידכונים על הלחמים בהמשך ( כמובן מי שעוקב אחרי באינסטגרם יכול לראות תמונות )


ולמתכון 'על בטוח' של עוגיות שקיבלו 👍
המתכון מהבלוג theboywhobakes



עוגיות בראוניז עם מלח

200 גר שוקולד מריר ( 60% )
125 גר חמאה רכה
150 גר סוכר לבן
100 גר סוכר חום בהיר
2 ביצים
130 גר קמח
3 כפת קקאו ( אייכותי )
כפית אבקת אפיה
חצי כפית מלח + מלח ים לפיזור מעל אם רוצים )

לחמם תנור ל 175

להמס יחד חמאה ושוקולד, לקרר קצת
להקציף טוב ביצים וסוכר ( 5 דקות עד שהתערובת בהירה ותפוחה ) 
להוסיף לאט את השוקולד המומס
להוסיף את החומרים היבשים ולערבב רק עד שהכל מתמזג יחד.

להניח כדורים ( עם כף גלידה אם יש ) על תבנית עם נייר אפיה במרחק של כמה ס"מ אחד מהשני.
לאפות בסביבות 12 דקות. הן תופחות ומתחילות להתבקע קלות , ואז להוציא מהתנור.
לקרר טוב בתבנית ולהעביר לקירור נוסף על רשת . ( אחרי שהן יוצאות מהתנור הן טיפה צונחות)

10-12 עוגיות גדולות
18-20 בינוניות







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה