יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

עוגיות שוקולד צ'יפס חמוציות ואגוזים

לאור הכשלונות האחרונים בהכנת דברים ללא גלוטן ( כולל נסיון להכנת רביולי ללא גלוטן שנזרקו לפח מיד ! ) החלטתי לחזור קצת ( אולי גם למען הבטחון העצמי ) למתכון שנוסה והוצלח....
למי שלא חי את הקטע הזה של אוכל נטול גלוטן, ( מהכרח ... לא מדברת על מודות עכשויות מעצבנות שלא רוצה בכלל להתחיל לדון בהן..) אז יש ימים שזה ב"אוטומט", לא חושבת על זה אפילו, ויש ימים שהצורך במשהו "גלוטני" הוא כל כך עז שזה פשוט נורא.  מחפשת משהו שרוצה לאכול, אבל מה שבאמת רוצה לא יכולה, אז מחפשת תחליף.. שלא מספק... פוי!
לא נורא, מתגברים. אני מניחה שיש דברים יותר גרועים. ואני לא מוכנה להתפשר על איכות וטעם.. אז מוותרת על הרבה מראש. עדיף לאכול קצת וטעים, מאשר להתפשר- לדעתי.

העוגיות האילו מבוססות על שקדים טחונים דק דק- קמח שקדים. אני אוהבת קמח שקדים כי זה לא טעם זר, אבל לפעמים נדמה לי שכל העוגיות עם קמח שקדים שאני מכינה די דומות בטעם....פלוס שוקולד, מינוס שוקולד,, הרקע הוא שקדים...
את אילו אני אוהבת כי יש בהן גם חמוציות שאני מאד אוהבת וגם אגוזי מלך. אז נחמד וקצת שונה..

עוגיות שוקולד צ'יפס, חמוציות ואגוזי מלך


לחמם תנור ל 160

2 וחצי כוסות קמח שקדים
חצי כפית מלח
חצי כפית סודה לשתיה
חצי כוס שמן זרעי ענבים ( כן, יש כזה דבר, קונים בחנויות טבע. הוא גם בריא וגם נייטראלי בטעם. אני מניחה שניתן להחליף בכל שמן ללא טעם חזק )
חצי כוס סירופ אגבה ( או להחליף בממתיק נוזלי אחר כמו דבש , ניסיתי פעם עם סוכר, היה קשה להן להתגבש יחד אבל יצאו טעימות )
חצי כוס חמוציות
חצי כוס אגוזי מלך קלויים
חצי כוס שוקולד צ'יפס

מערבבים הכל יחד ( אני לא טורחת אפילו ללכלך מיקסר, מערבבת בקערה עם מזלג או כף )
על תבנית מרופדת בנייר אפיה, יוצקים תלוליות ( אני משתמשת בכף גלידה קפיצית )
אופים 7-10 דקות ( זה לא הזמן לתלות כביסה או להתקלח, זה נאפה בצ'יק, אז להשאר באזור )

הערה: הכנתי חצי כמות ( אני הרבה פעמים מכינה מתכונים נטולי גלוטן חצי כמות, גם לבדוק ולא לבזבז חומרים.... מן הסתם כבר סיפרתי שהרבה נזרק לפח.... ) וגם כי זה רק לי, אז זה מספיק, במילא אני מקפיאה.. שיהיה כשמתחשק.




והצלחת היפה- אחת מ 10 שקיבלתי מחברתי מיכל הקדרית      


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה