יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

יום המרק

מסתבר שהיום יום המרק... ( שיטוט קצר באינטרנט יאשר זאת )
בכל מקרה אצלי כל יום הוא יום מרק, גם בקיץ אני יכולה לאכול מרק ( בחדר ממוזג כמובן )
אוהבת מרקים סמיכים שבקושי יש שם נוזל, אוהבת מרקים דלילים, מירק אחד או הרבה ירקות, לא משנה. בקיצור- מאד אוהבת מרק !!

המתכון של היום הוא מתוך ספר של נירה רוסו, עם טיפה שינויים, במרק הרי זה לא ממש עקרוני.

מרק ירקות

30-40 גר חמאה*
1 בצל קצוץ
2-3 בצלים ירוקים קצוצים
2-3 שיני שום קצוצות
צרור פטרוזיליה קצוץ
3 גזרים חתוכים לקוביות
4-5 גבעולי סלרי חתוכים
3 תפוחי אדמה קטנים חתוכים לקוביות
מים ( בערך 4 כוסות )
מלח
פלפל
חצי חבילה אפונה קפואה ( בערך 200 גר )
חצי כוס אטריות דקות ( אני שמה אטריות נטולות גלוטן של ברפוד )

להמס חמאה בסיר.
להוסיף בצל . לערבב כמה דקות ולהוסיף בצל ירוק, שום ופטרוזיליה. לערבב כ 5 דקות.
להוסיף גזר, סלרי ותפוחי אדמה, לערבב 2 דקות ולהוסיף מים ותבלינים.
לכסות. לבשל בערך 20 דקות עד שהגזר רך.
להוסיף אפונה ואטריות ולבשל עוד 7-10 דקות.








* חלמתי הלילה שאני מגיעה לסופר ויש הרבה חמאה... בגושים בגדלים שונים, לא מאד שווים ומסודרים. חלק עטופים בנייר כסף וחלק לא ( כאילו לא היה זמן להתעסק עם זה במפעל...)
.... לאן מגיעה האובססיה שלי עם החמאה, כי אני , למרות השמועות שיש כבר חמאה, טרם פגשתי בה. ( למען הסדר הטוב, הבוקר בסופר ראיתי כמה חבילות של חמאה מלוחה.. אבל זה לא מה שאני צריכה כרגע )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה