יום שני, 9 במאי 2016

מטבח חדש

כשעברנו לבית הזה לפני 19 שנים, התחברתי מיד לכל.
יותר מזה,  לא הרגשתי שאני נכנסת לבית חדש, הכל היה מוכר והרגיש כמו הבית שלנו מיד.
אני חושבת שזה היה משום שהייתי מחוברת וצמודה לתוכניות כל כך הרבה זמן , משלב התוכנית לבית, תיכנון מטבח, אמבטיות, ריהוט, וכל הפרטים האחרים, תוך כדי ליווי תהליך הבניה, שכשהגיע היום לעבור, הכל היה ממש ברור ומוכר.

הפעם, בין שלב התכנון (שלי) למטבח, לביצוע*, עבר חודש וקצת, עם גיחה לחו"ל באמצע שהוציאה אותי לגמרי מהמסלול,  ולמרות  שידעתי מה אני רוצה , וההחלטות היו קלות ומהירות, משום מה שהגיע שלב הביצוע, והתחלתי לראות את התוצאה, לא התחברתי.
הצבע של הארונות לא היה בדיוק מה שרציתי... הידיות ממש לא התאימו. היתה לי תחושה שאין התלהבות יתרה מחלק גדול מבני הבית.. מה גם שגיליתי פה ושם טעויות תיכנון. לא קריטיות, אבל מעצבן שלא חשבתי על זה.. ( ככה זה שלא עוסקים בעיצוב פול טיימ..)

אז עכשיו, שידיות הוחלפו, וכל הפרטים הקטנים כמעט הושלמו, גם אני משלימה :)

המטבח נוח  מ-א-ד ! וזה חלק די חשוב ( יש יגידו הכי חשוב ) 
יש המון מקום איחסון
יש משטחי עבודה גדולים.
התנור הגדול זה כיף אדיר !
הדלפק ( שעליו התלבטתי והתיעצתי לגבי הגובה )  כגובה שאר המשטחים במטבח- נוח, ונוצרה פינה מקסימה ונוחה, עם מגרות ומדף ספרים מעל. ובכלל, מרגיש לי יותר חלק מהמטבח ממה שהיה קודם.


צבע הארונות- אפור עם קצת תכלת ( נגרות * אבנר כליפי )
שיש  ( אבן קייסר ) בצבע אפור בטון
ידיות ( סופיות ) איקאה

טה דה !!

ממש קשה לצלם את המטבח. האור משלושת החלונות מפריע, ואם סוגרים את התריסים, אז חשוך... בקיצור, לצלמת ברמה שלי- בעייתי ביותר :)
ניסיתי בכל שעות היממה, זה הכי טוב.




ממעוף הציפור :)




אחד הדברים שאני הכי אוהבת- הארון התלוי. ארון בסגנון של פעם, עם דלתות הזזה דקות.





במקום ידית- חור עגול  ( עם כלי שמציץ דרכו )




במטבח הקודם המיקרו היה בנישה בתוך ארון, הפעם רציתי שיעמוד בחוץ. בעתיד שזה יעשה את שלו, אקנה אחד עם חזית פחות שחורה  ויותר נירוסטה- שיתאים יותר למטבח.


הדלפק בגובה השיש, עם כסאות " חצי בר "  בצבע אדום, להכניס קצת צבע .
תוספת ארונות בצד שמאל עם קופסה תלויה לספרים, יצרה פינה כייפית ונוחה.
הישיבה הגבוהה מאפשרת צפייה יותר טובה החוצה אל הפטיו והגינה.


על הקיר בצד, מדבקת לוח גיר. מהזוית שבה אני יושבת, יהיה קשה לשכוח דברים. במיוחד שהם כתובים בגדול :) 


את הברז העברנו מהמבטח הישן. הוא רק בן 6...
הכיור די גדול, בפנים סלסלה ליבוש כילים. ולא, זה לא רק לצורך צילומים... אני לא אוהבת מתקני ייבוש למינהם, מעולם לא היה לי בשום מטבח, אחרי בישולים, כשיש הרבה כילים, הם מונחים על מגבת, מייבשים, ומחזירים למקום ( יותר נכון, מייבשת ומחזירה למקום )

בשלב זה מתלבטת לגבי מדף עץ לתבלינים בין התנור לקיר . כנראה שיקרה :)







התנור!! פשוט תענוג הגודל.
אחרי הרבה התלבטויות ( שנמשכות כ 19 שנים ) החלטתי סופית שקולט אדים זה כנראה לא משהו שבאמת עוזר ( לא כזה עם מסננים, שזה מה שאפשר כאן ) וויתרתי.

הדלתות של הארון הגדול שעל יד המקרר ( אגב, גם המקרר די חדש ) נצבעו בצבע של ארונות המטבח.



בעבר היתה חסרה לי תאורה בשעות הערב מעל משטח העבודה, ולכן הוספו שתי מנורות תלייה פשוטות.

חוט שחור שממנו שית מנורה, ללא אהיל , עם נורת לד מדליקה.
המנורות - מחסני תאורה.







חיפוי הקרמיקה זה בעצם לוח גרנטי פורצלן עם חלוקה לריבועים של 5 ס"מ



*נגרות בביצוע של אבנר כליפי- נגריית דובדבן מכפר הס- רק מילים טובות!!!
תריסים ונציאנים מעץ-צלון. ( וילונות מנצ'סטר )

4 תגובות:

  1. תתחדשי ותהני, ממש כתבה למגזין עיצוב, איזה כיף לבשל ולאפות במטבח כזה, עם כל כך הרבה אור ומקום

    השבמחק
  2. תודה רבה אפרת . באמת כיף גדול!!

    השבמחק
  3. מקסים :) יש לך סגנון כתיבה מיוחד

    השבמחק