יום שישי, 26 בינואר 2018

לחם חלב ( לחם לבן רך )

שמרים זה החיים !
אני כל כך אוהבת להכין עוגות ולחמים עם שמרים
כל הענין הזה של התפיחה זה פלא אחד גדול, עושה שמח בלב 
וללוש או ליצור צורות זה כיף אדיר.
זה לא מפריע לי שאני לא יכולה לאכול אח"כ ( למרות שכמובן הייתי שמחה לטעום ) 

את הלחם הזה אני כבר הרבה זמן רוצה לנסות.
נמצא ברשימת המתכונים שממתינים שאכין אותם.
אבקת חלב כבר יש מזמן, ונתקלתי שוב בתמונה שלו איפה שהוא, והחלטתי שסוף שבוע סגרירי זה בדיוק הזמן המתאים



המתכון מ FOOD52

לחם חלב

שני לחמים באינגליש גדול  ( נשארה לי חתיכה שלא נכנסה לתבנית אז שמתי בתבנית עגולה קטנה )

1/3+ 5 כוסות קמח ( השתמשתי בקמח לחלה, סתם כי התחשק לי לנסות, לרוב משתמשת בקמח לבן רב תכליתי )
כוס מים
כוס שמנת מתוקה
1/3 כוס דבש
50 גר שמרים טריים ( שקית או קוביה של שמרית )
3 כפות אבקת חלב* ( לא  מטרנה... )
כף מלח דק
3 ביצים
56 גר חמאה רכה 

לשים בסיר קטן 1/3 כוס קמח , כוס מים, על אש בינונית ולערבב כל הזמן במשך 4-5 דקות עד שמתחיל להסמיך.
להוסיף דבש ושמנת מתוקה ולערבב עד שהדבש נמס

להעביר לקערת המיקסר , יחד עם הקמח, שמרים, אבקת חלב, מלח ו 2 ביצים
ללוש ( עם וו לישה ) עד שהבצק חלק , אם רטוב מיד להוסיף טיפת קמח.
להוסיף חמאה ב2-3 פעמים
להמשיך ללוש עד שהבצק אחיד, ולא דביק מדי
להעביר לקערה משומנת , לכסות עם ניילון ולשים במקום חמים שהבצק יתפח, בערך שעה עד שמכפיל את הנפח.
לחלק את הבצק ל 12 ( 6 לכל תבנית )
לרדד כל חתיכה, לקפל אותה, לרדד שוב, וליצור מלבן  קטן, וגלגל אותו לגליל, להניח לרוחב בתבנית.
לתבנית הקטנה אחרי רידוד פעמיים שלוש ליצור כדור ולהניח בתבנית המשומנת.

לכסות ולהתפיח שוב במקום חמים כשעה.

לחמם תנור ל 190
לטרוף את הביצה הנוספת עם כפית מים, להבריש את הלחם עם הביצה.
אם רוצים אפשר לפזר מעט מלח גס למעלה
לאפות בסביבות 30-40 דקות ( התבנית הקטנה היתה מוכנה קודם )
לקרר.

* אבקת חלב- יש למצוא בחנויות שמוכרות חומרי גלם לאפיה

כן, יש ה ר ב ה  תמונות, כי הלחם מאד פוטוגני, וקשה להחליט , ורוצה את כולן :)


























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה