יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

עוגיות שוקולד צ׳יפס של הניו יורק טיימס


זה כמעט ולא קורה לי, אבל עם העוגיות האילו ממש התחשק לי לקחת ביס.
לרוב, אני מסתפקת בשמחה בתחליפים נטולי הגלוטן שאני מכינה,
אבל עם אילו, החשק לנגוס בעוגיה, כמו פעם, עם קמח רגיל... היה די גדול.
הן פשוט יצאו מושלמות! לא שטוחות, לא כדוריות, קצת מעוגלות, קריספי מבחוץ, ורכות מבפנים 
 וטוב שלא נכנסתי לילדים לפה להיות חלק מהחוויה של האכילה :)
ממש הרגשתי ושמעתי את זה ...אוף

את העוגיות האילו צריך לתכנן מראש, כי הן דורשות קירור של לפחות 24 שעות במקרר.
מצד שני, מאד נוח להכין את הבלילה, כמה דקות עבודה, ואז למחרת או אפילו אחרי יומיים ( גג 72 שעות ) ליצור כדורים ולאפות.

השהייה הארוכה במקרר מן הסתם עושה להן משהו טוב.

החבר'ה פה קצת מבולבלים כבר מדירוג העוגיות שוקולד צ'יפס הרבות שאני מכינה, ולא תמיד משתפים פעולה, אבל שלושתם פה אחד ציינו שאילו ממש ממש טובות!

המתכון -  מהניו יורק טיימס ( במתכון המקורי משתמשים בשני סוגי קמח שונים, קמח לעוגות וקמח ללחם... אני השתמשתי בקמח רגיל )
הכמות שאני רושמת כאן היא חצי כמות ממה שפירסמו.  קצת מעל 50 עוגיות

עוגיות שוקולד צ'יפס של הניו יורק טיימס

כוס וחצי + שליש כוס קמח
שלושת רבעי כפית סודה לשתיה
שלושת רבעי כפית אבקת אפיה
שלושת רבעי כפית מלח
150 גר חמאה רכה
חצי כוס + 2 כפות סוכר חום
חצי כוס+ כף סוכר רגיל
ביצה גדולה
כפית וניל
250 גר שוקולד מריר קצוץ

להקציף חמאה עם סוכר
להוסיך ביצה ווניל
להוסיף קמח, סודה לשתיה, אבקת אפיה, מלח
להוסיף שוקולד
לקרר בין 24-72 שעות במקרר

לחמם תנור ל 180
ליצור כדורים בגודל אחיד ( הכנתי בגודל של מסטיק עגול בערך )
להניח על תבנית עם נייר אפיה
לאפות 15-18 דקות עד שמשחימים קלות. לקרר









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה