יום שבת, 5 במרץ 2016

תבשיל חצילים, דלעת וחומוס/ שיפוץ מטבח (1ׂ)

אחרי 19 שנים, מטבח אחד שמתחיל להתפרק, הוחלט להחליף.
אז אחרי שקיבלתי אישור מהבעל, התחלתי לחשוב על מה  ואיך וכמה.

מתחילה מהתנור!
שנים שאני רוצה תנור רחב. אני אופה המון,  וכשמארחת תמיד יש מצוקת מקום חימום. 
כשהייתי ילדה , נסענו לשליחות לחו"ל, וכשחזרנו הורי הביאו איתם תנור רחב. תחילת ימי האפיה שלי היו בתנור רחב , וזה תענוג להכניס 4 תבניות של עוגיות בבת אחת.
התנור והכיריים שנבחרו כשבנינו את הבית ואת המטבח היו של smeg חברה שעדיין לא שמעו עליה בארץ, אבל קיבלתי המלצה מחברה, ומכיוון שהיו יפים כל כך, החלטתי ללכת על זה.
והיום, אחרי שעות של שיטוטים ברשת וחיפושים אחרי המלצות לתנורים ( במחירים שפויים ) הגעתי למסקנה שכנראה אלך שוב על smeg ( הפעם תנור משולב של 90 )
די קשה למצוא המלצות וקונצנזוס לתנור משולב של 90 ( במחיר שפוי ) ברשת. די מוזר.
נראה לי שזה שהתנור שלי החזיק 19 שנים, עבד כמו חמור, אפה מאות של עוגות ואלפי עוגיות, ראה טכנאי לעיתים רחוקות, זה הסימן הכי טוב ( מה גם שהמלצתי על התנור לכמה אנשים, שקנו, ומרוצים )
אם כסף לא היה שיקול בכלל בכלל, הייתי קונה תנור של wolf כזה עם כפתורים אדומים 
או של וייקינג...
אבל אני ראלית. ( וזו לא בחירה רעה בכלל )
המשך סיפורי מטבח בפוסטים הבאים.


ולמתכון-
בזמן האחרון יש לי צורך לא מוסבר לקטניות
אולי כי קר לי .
ובכלל, תבשילי ירקות "רטובים" משתדכים לאורז, נפלאים בעיני לחורף.( אפילו שמתחמם כבר, לי עדיין קר, ומסרבת לחשוב שהחורף הסתיים כבר )

את זה אלתרתי , ונכנס לרשימת הקבועים.

תבשיל חצילים דלעת וחומוס


2 חצילים בינוניים
דלורית (butternut squash)  או דלעת
בצל
2 שיני שום
קופסה/סלסלה עגבניות שרי
כוס חומוס (מבושל או קפוא )
שמן 
מלח, פלפל

לחתוך חצילים, לדעת ובצל לקוביות
לחתוך עגבניות ל 2
לקצוץ שום דק דק

לטגן בקצת שמן ( 2-3 כפות ) את הבצל והשום
כשמתחילים להזהיב להוסיף את החצילים לערבב טוב ( הם " שותים" מיד את השמן )
אחרי 3-4 דקות להוסיך את העגבניות שרי, לערבב מדי פעם
אחרי עוד 3 דקות להוסיף את הדלעת
לתבל ולכסות ל 5 דקות
להוסיף את החומוס ולהמשיך לבשל עוד 7-10 דקות עד שהכל רך 
לבדוק טעמים ולהסוסיף מלח/פלפל אם צריך. 









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה