יום ראשון, 19 ביוני 2016

עוגיות שוקולד צ'יפס הפוכות נטולות גלוטן

בקרוב נפרד ממערכת החינוך
איל מסיים שמינית
האמת, לא אתגעגע.
לא שבשנים האחרונות היו לי ענינים כמו ועד כיתה או דברים אחרים שקשורים בבי"ס, כי בתיכון לא ממש דרושה התערבות הורים, אבל בכל זאת היו קטעים מעיקים, כמו ה" משוב" המעיק .
 " אל תכנסי" אומר הבעל... אבל איך אני יכולה להתעלם ששולחים לי מיילים... נכנסת, סיסמא, שצריך להחליף כל כמה זמן.... עוד סוג של משהו מעצבן. כל פעם להמציא סיסמא חדשה- ולזכור אותה !
הכנת כריכים  ( והרבה ) על בסיס יומי...
אני לא אמשיך לפרט, רק אגיד שוב  שלא אתגעגע.
ועכשיו , כמו שלא היה כבר הרבה שנים ביוני, חודש של מסיבות סיום, טקסים ופרידות. 
בי"ס, כיתה, צופים.... הרבה אפיה :)  ( זה עושה בכיף )

במסגרת ערב פרידה לשכבה בצופים, ההורים החליטו לצלם את החבר'ה לצורך משהו למסיבה.
חברה ואני התנדבנו למשימה, ובמשך כמה שעות באחת  השבתות, צילמנו את החבר'ה שהגיעו אחד אחד.
הבאתי את העוגיות האילו לחבר'ה, ולאור ההתלהבות, החלטתי לנסות להכין אותן גם נטולות גלוטן. ( הכנתי חצי כמות, עם קצת שינויים )

עוגיות שוקולד צ'יפס הפוכות נטולות גלוטן


באזור 30 עוגיות

90 גר חמאה
1/4 כוס סוכר לבן
1/4 כוס סוכר חום
חצי כפית וניל
ביצה בינונית
2 כפות גדושות קקאו
2 כפות קמח אורז מלא
2 כפות קמח סורגום
4 כפיות קמח תפ"א
1/4 כפית סודה לשתיה
קורט מלח
100 גר שוקולד לבן קצוץ
50 גר שוקולד ג'יאנדויה

לערבב יחד חמאה וסוכר
להוסיף ביצה ווניל
להוסיף קמחים, מלח, סודה
להוסיף שוקולדים
לקרר לפחות 4 שעות או לילה

לחמם תנור ל 170
להוריד כדורים בגודל מסטיק עגול על תבנית עם נייר אפיה
לאפות עד שדי יציבות למגע, לקרר
גם עם העוגיות רכות מאד , אחרי קירור הן מתקשות. אחרי הקפאה הן מתייצבות נפלא.











תגובה 1: