יום שבת, 24 בדצמבר 2016

עוגיות ספירלה שוקולד

אני באיחור, אני באיחור.....
כמו הארנב באליסה בארץ הפלאות  :)
יושבים לי פוסטים ומחכים לשיגור
אם לרגע חשבתי שכבר לא יהיו ילדים בבית ביום יום, פתאום יהיה לי זמן להמון דברים.
אז זהו שלא...
בין קצת יותר שעות עבודה, לבין יותר בישולים לקראת סופ"ש ( כי אני מכינה " מנות קרב" לסטודנטיות לכל השבוע )  ועוד אי-אילו,לא ממש נשאר זמן.

הנה עוד מתכון מהחוברת שנרכשה בניו יורק. ןעכשיו שאני חושבת על זה, היא קצת הוזנחה לאחרונה. 
היתה לי תוכנית לעבור מתכון מתכון, אבל כל מיני בקשות למתכונים ישנים עלו, ולגמרי שכחתי מהתוכנית.
יתוקן בקרוב אני מקוה.

עוגיות ספירלה שוקולד

באזור ה 50 עוגיות בינוניות

1/2 כוס קקאו
1/4 כוס סוכר חום בהיר
1/2 כפית מלח
1/4 כפית אבקת אפיה
2+1/2 כוסות קמח
220 גר חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
2 ביצים גדולות
1/3 כוס שמנת מתוקה
כפית וניל
כ 1/2 צנצנת קטנה של נוטלה
כוס אגוזים קצוצים ( פיסטוקים, פקאנים, אגוזי מלך. )  השתמשתי בפיסטוקים
עוד קצת סוכר ומלח גס לפיזור מעל

לערבב יחד במעבד מזון את הקמח, קקאו, מלח , סוכר ואבקת אפיה.
להוסיף את החמאה ולערבב בפולסים עד שמתקבל מרקם פירורי.
לערבב יחד בקערה נפרדת את הביצים, שמנת מתוקה ווניל.
להוסיף בהדרגה לבצק במעבד מזון עד שמתקבל גוש סביב הסכין.
להוציא ממעבד המזון וללוש עוד כמה פעמים עד שמתקבל כדור חלק ואחיד. לחלק ל 2 דיסקיות ולקרר לפחות שעתיים במקרר.

להוציא את הבצק מהמקרר ל5-10 דקות עד שטיפה מתרכך.
לחמם תנור ל 180, לרפד תבניות בנייר אפיה
לרדד בצק ( אני רידדתי בין שני ניילונים, אפשר בין 2 ניירות אפיה ) לרדד לריבוע של 30 סמ
למרוח נוטלה, לפזר טיפה סוכר, חצי מכמות האגוזים. לגלגל את הצק עם המילוי בזהירות לגליל. להעזר בניילון .
לחתוך פרוסות בעובי ס"מ. להניח על התבנית עם נייר האפיה
לפזר ממש טיפה של מלח גס מעל הפרוסות
לחזור על התהליך עם הדיסקית השניה.
לאפות 15-20 דקות עד שעוגיות יציבות למגע. לקרר.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה