יום ראשון, 25 בדצמבר 2016

סופגניות נטולות גלוטן זריזות ושוות

לא זוכרת כמה שנים לא אכלתי סופגניות.
אני אוהבת מאד, סופגניות, דונאטס ( לא חושבת שיש בכלל איזה מאפה שאני לא אוהבת ) 
לא משנה.... לא אכלתי הרבה שנים, בגלל הגלוטן, ולא טורחת להכין לעצמי , בגלל הקלוריות.
אתמול, לכבוד נר 1 של חנוכה, הכנתי לביבות תפ"א, ואם כבר הבית מסריח מטיגון, אז עוד קצת טיגון לא יזיק ( רק לישבן ולירכיים )

מתכון מימי הסבתות לסופגניות " אשל" המפורסמות. שגם אם אין "אשל" אפשר להכין עם יוגורט, או לבן, או שמנת חמוצה ( בטוחה שגם עם גבינה לבנה יעבוד )

הסצנה הבאה היא אחת שאני לא מתעייפת ממנה אף פעם  :)

מגישה סופגניות לשולחן.
כולם לוקחים, מתחילים לאכול, גם אני.
בהתחלה אף אחד לא שם לב.. אחרי כמה שניות משהו ( הפעם בעל הבית ) מסתכל בפליאה ושואל: את אוכלת סופגניה ?
אני : כן 
הבעל: מה, זה בלי גלוטן ?
אני : לא, החלטתי לוותר לעצמי להפעם... נראה לך ? בטח שזה בלי גלוטן

הינהונים עם פה מלא סופגניות לוהטות מסביב השולחן ... וואי, זה טעים....
קאט :)

סופגניות נ"ג

175 גר קמח  ( שמתי " כרגיל " ) 
כפית וחצי אבקת אפיה
2 כפות סוכר
מיכל ( 200 מל ) שמנת חמוצה או אשל, או יוגורט וכ"ו
כפית וניל איכותי
ביצה גדולה
קורט מלח

לערבב הכל יחד , לשמור במקרר חצי שעה ( לא חובה )
לחמם בסיר לא גדול שמן בגובה 5-6 ס"מ ( אני מעדיפה בסיר לא גדול ויותר נגלות , מאשר סתם לבזבז שמן )
להוריד עם כף ( עדיף כף גלידה כי אז הן יוצאות חמודות ועגולות ) מהבלילה אל השמן הרותח.
להפוך אותן כל הזמן עם מזלג
כששחומות להוציא עם כף מחוררת לצלחת עם נייר אפיה
לגלגל באבקת סוכר, או סוכר, או סוכר עם קצת קינמון, אפשר לחצות ל 2 ולהוסיף ריבה או נוטלה...
בקיצור- להשתולל איך שבא. הכי טעים כמובן טרי וחם , כשהחוץ פריך וקראנצ'י והפנים רך וחם.
בסביבות 20-22 סופגניות בגודל כדור פינג פונג ( כף גלידה קטנה )

מעט תמונות. בלילה, עם טלפון, טרי טרי לפני אבקת סוכר ושאר תוספות... 

                  חג שמח !







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה