יום ראשון, 8 ביולי 2018

חזה עוף עם אגוזי קשיו

בקיץ אני מעדיפה שהבשר יעשה על הגריל בחוץ.
יש לזה הרבה יתרונות: אין ריח בבית, המטבח נשאר יחסית נקי, ובעיקר, לא אני צריכה להתעסק עם זה.
השנה לא כל הזמן מסתדר מכל מיני סיבות, ואני מחפשת מתכונים יחסית זריזים.
נעה חובבת גדולה של אוכל אסייתי וכבר הרבה זמן מבקשת שאכין עוף עם אגוזי קשיו.
מצאתי מתכון של מרתה סטיוארט, נצמדתי פחות או יותר להוראות, וכולם היו מרוצים ( אפילו זה שלא מת על עוף  בסגנון אסייתי ! )
מלבד קצת לכלוך , גם אני הייתי מרוצה, כי המתכון באמת זריז.


חזה עוף עם  אגוזי קשיו

3/4 כוס אגוזי קשיו לא קלויים ( טבעיים)
750 גר חזה עוף חתוך לרצועות ארוכות
מלח
פלפל
2 כפות שמן
6 שיני שום כתושות
6 בצלים ירוקים חתוכים ( את החלק הירוק לשמור לסוף )
2 כפות חומץ אורז ( או חומץ תפוחים )
4 כפות רוטב הויסין*
כף רוטב סויה*
1/4 כוס מים
1/4 כפית שמן סומסום

* אם רוצים להכין ללא גלוטן, לבדוק שמשתמשים ברטבים נטולי גלוטן . לא התחום שלי כי א- אני צמחונית, ב- רגישה לסויה )

לחמם תנור ל 180
להניח את הקשיו על תבנית ולצלות 5-6 דקות ( לזהר לא לשרוף, והם הופכים להיות פריכים אחרי שהם מתקררים )

להניח את חתיכות העוף בקערה גדולה ולתבל במלח/פלפל
בתבנית גדולה לחמם שמן ולטגן את חתיכות העוף כ 3 דקות עד שמשחמים קצת מכל צד. ( עדיף בפעמיים שלוש שלא יהיה צפוף במחבת ) להעביר לצלחת
להחזיר למחבת ולהוסיף חלק לבן של הבצל ושום.
אחרי 2 דקות להוסיף את החומץ, לערבב עד שהוא מתאדה ( 30 שניות )
להוסיף את הסויה, רוטב הוסין ומים, לערבב קצת את הכל ולבלש במשך דקה
להסיר מהאש, להוסיף את החלקים הירוקים של הבצל ושמן סומסום , בסוף את הקשיו
להגיש



 טיגון קצר של שני הצדדים



שומרים בצד בזמן שממשיכים לטגן את שאר החתיכות


באותה מחבת, מטגנים שום ובצל ירוק



מחזירים עוף למחבת, ומרכיבי הרוטב ע"פ המתכון



בסוף, מוסיפים אגוזי קשיו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה