יום שבת, 5 בפברואר 2011

ארטישוק ועוף

6 כדורים קטנים, יממה + של סירופ להקלה בשיעול ( מי היתה סקפטית מי ?! ) ואני בן אדם חדש!!!

כרגיל, ימי שישי עמוסים, עם בישולים, כביסות.... הפעם נוסף נקיון די יסודי במטבח אחרי התקנה של מנורה חדשה בתקרה והרבה קידוחים ( המון אבק! ) ולא מפתיע גם שאני לא יכולה להצליח עם לתת לעצמי הנחות.
תכננתי לקנות לשבת עוף בגריל. מסתבר שהביקוש רב וצריך להרשם מראש.
בלית ברירה, כי הקרניבורים צריכים ללעוס משהו שהוא לא עדשים, קניתי פולקעס.
מכיוון שאני הרי לא אוכלת בשר, קצת קשה לי לתת ציונים ולהגיד טעים, וואוו, מדהים.... ואני לא אכנס לפרטים על מה אני עושה להפיג את ריח הבישול של עוף בבית ( נו- אני צמחונית!!! )
בכל אופן, המדד שלי הוא מדד החיסול. אם חוסל מהר, סימן שהיה טעים.

אז בלי תמונה. זה מה שעשיתי.

עוף בטריאקי ועוד קצת..

ל 14 פולקעס:
חצי כוס שמן
רבע כוס רוטב טריאקי*
כף וחצי דבש
2-3 שיני שום
מלח, פלפל

לערבב הכל, לשפוך על הפולקעס, להשרות יחד לפחות ל6 שעות.
להעביר לתבנית, להכניס לתנור חם (190-200 ) מכוסה, בערך שעה, רבע שעה אחרונה להסיר כיסוי.
* אין לי שמץ של מושג לגבי רוטב טריאקי אם הוא עם או בללי גלוטן.... מכיוון שהוא משתדך לי רק עם העוף, זה לא משהו שאני אוכלת ולכן לא יודעת...




משום מה ארטישוק זה לא משהו שאני מגישה , אוכלת לבד, בשקט... כמו גרעינים.
היחיד שאוכל יחד איתי לפעמים זה איל. השאר משום מה לא מתיחסים אל זה כאוכל....
ארטישוק טוב, זה אחד כזה שגדל בגשם, ככה אומר האחראי על הירקות איפה שאני קונה. אם אין גשם- אין ארטישוק.
אז יש גשם, וסוף סוף יש ארטישוקים שווים.
וכן, ניסיתי כבר לקנות תחתיות ארטישוק קפואות, משומרות.... זה לא זה!! רק טרי. ( עבורי )

ארטישוק

לבשל במי מלח, עד שכשתולשים עלה , החלק התחתון מספיק רך לאכילה.

איך אני אוכלת....
מכינה רוטב מ:
חצי גביע יוגורט ( לאחרונה עם יוגורט יווני- הכי שווה ! )
כף מיונז
מלח
פלפל
שפריץ מיץ לימון

זהו, טובלים כל עלה, אוכלים, זורקים
מגיעים אל הלב, מסתכלים שאיל לא באזור ( איזה אמא רעה... חחח ) מנקים וטורפים.
אם הוא באזור ומבקש, אני כמובן חולקת איתו :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה