יום ראשון, 20 בפברואר 2011

קסנטאם גאם, תהיות נטולות גלוטן

יש לי קצת תהיות לגבי קסנטאם גאם.
לפני כמה זמן קראתי בבלוג של glutenfree girl שהיא הגיעה למסקנה שזה עושה לא תופעות כמו של גלוטן.
היא גם שאלה בעמוד הפייסבוק שלה על מי זה משפיע כמו עליה, והיו המון תגובות של אנשים שטענו שאכן זה לא מיטב איתם.

אני חוזרת לסקונס\עוגיות שרצו להיות סקונס.... יש במתכון כפית קסנטאם גאם. אני לא מתה על מוצרים שהם "תוספות" ולכן ממעיטה בשימוש, ושמתי אפילו פחות מכפית.
שמתי לב שאחרי שאני אוכלת מהם-יש לי קצת צרבת. לא משהו נוראי, אבל גם לא כיף.

היום הכנתי אותן שוב, והחלטתי לא לשים קסנטאם גאם. כן שמתי שמנת, והוספתי קצת שקדים פרוסים דק.

התוצאה היתה עוגיות שטוחות די רכות. טעימות מאד,  ולא הרגשת צרבת אחרי....

אז מה ? הקסנטאם גאם , כמות כזו קטנה היא שנתנה להם את הצורה של הסקונס ?  העדר ק.ג. גרם להם להשתטח ?

אין לי ממש תשובה. אני אנסה עוד כמה פעמים, עם בלי, אולי כמות קטנה יותר, נראה מה יוצא.

בכל מקרה- בכל צורה הן יוצאות טעימות.....

והנה הן-שטוחות :)


2 תגובות:

  1. אני רגישה לתירס ומכאן גם לקסנטאן גאם. גואר גאם מהווה תחליף מצויין, טיפה יותר יקר (ולכן השימוש בו פחות נפוץ), אבל ל גורם לי לתגובה בגרון.

    השבמחק
  2. כן, קראתי שגואר גאם יכול להיות תחליף טוב ופחות מעורר בעיות...
    האמת, ברוב המתכונים עד כה לא שמתי, והיה בסדר גמור, אם לא מפריעה הצורה ( ולי לא מפריע ) והטעם אותו דבר, אז אין בעיה לוותר.

    השבמחק