יום שלישי, 15 במרץ 2011

פרג ולימון



פרג ולימון זה שילוב מדהים בעיני!
פרג בכלל זה טעים.
לפני הרבה שנים מצאתי מתכון של עוגת לימון פרג נהדרת שקצת זנחתי מאז ענין הצליאק, כי אני הייתי הצרכנית העקרית שלה משום מה.
בשיטוטים ברשת מצאתי מתכון של ג'יימי אוליבר לעוגה עם ממש מעט קמח, ככה שיכולתי לעשות לה שינוי ללא גלוטן.
הכנתי חצי כמות ליתר בטחון ( אם לזרוק, עדיף קצת..)
במתכון המקורי צריך תבנית עגולה קוטר 20,  לא היה משהו קטן מספיק לחצי כמות, אז החלטתי ללכת על מיני-מאפינס שהם בכלל גם חמודים ביותר.

עוגת שקדים, לימון ופרג

לחמם תנור ל 170

120 גר חמאה רכה
120 גר סוכר
4 ביצים גדולות ( מופרדות )
מיץ וגרידה מלימון שלם
60 גר קמח תופח ( לנ"ג שמתי שליש קמח סורגום, שליש קמח אורז מלא ושליש עמילן תפ"א* , 6 גר אבקת אפיה ו רבע כפית קסנטאם גם )
120 גר שקדים טחונים דק דק
2 כפות חלב
75 גר פרג טחון ( טרי- חשוב מאד, אחרת יהיה מר, או לקנות טחון טרי ולהקפיא מיד )

להקציף חמאה וסוכר
להוסיף חלמונים
להוסיף מיץ לימון וגרידת לימון
להוסיף קמחים וחלב
להוסיף פרג.

להקציף חלבונים לקצף יציב
לערבב הכל יחד.

לשפוך לתבנית, לאפות עד שקיסם נקי. מכיוון שאפיתי מיני מאפינס זה היה די זריז- 10-12 דקות.






* ענין הקמחים....
מכיוון שאין בארץ סורגום, אפשר להשתמש ב: קמח אורז מלא, קמח כוסמת, קמח סויה, קמח קינואה

ולגבי הגרמים, נדמה לי שכתבתי שאני משתמשת הרבה במשקל דיגיטאלי קטן- מ-א-ד מומלץ, ולא יקר.

2 תגובות:

  1. תודה על המתכון... מאיפה את קונה את הקמחים?

    לבת שלי יש חשד לציליאק אז אני מתכוננת ליום שלאחר הביופסיה...

    השבמחק
  2. הי לימונדה
    קודם כל את בטח יודעת שעד הביופסיה להמשיך לאכול כרגיל- מאד חשוב !
    רוב הקמחים אני קונה באורגניק מרקט, או עדן טבע או בחנות גלוטןפרי בפתח תקוה ( הם עושים משלוחים, לא יודעת אם יש לך סניפים של השניים האחירים קרובים אליך שם בצפון...)
    סורגום , עמילם תפ"א ( לא קמח תפ"א שזה משהו אחר ) וקמח דוחן, מביאים לי מחו"ל.

    השבמחק