יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

פאי פקאן שוקולד

כשאמא היתה מארחת, היא היתה לפעמים מנסה מתכון חדש על האורחים.
יש בזה מן הסיכון, אבל אם לומדים לקרוא טוב מתכונים ויש נסיון, לרוב זה עובד.
לפעמים לא....
אני גם אוהבת לנסות על אורחים מתכונים חדשים, במיוחד כאלו של דברים שבני הבית ( לפחות חלקם ) לא אוהבים.

אותו דבר באפיה..
הייתי מוזמנת לאירוע, ונתבקשתי להביא עוגה.
ניצלתי את ההזדמנות להכין פאי שוקולד פקאן, שחצי מבני הבית לא אוהבים ( זה לא אוהב בכלל פקאנים, וההוא לא אוהב " כאלו דברים"...) הפסד שלהם.

טוב שלא הכנתי לי דוגמית עם תחתית ללא גלוטן ( למרות שזה ממש לא בעיה ) כי מסתבר שהיתה הצלחה אדירה !

המתכון ממנו קיבלתי השראה הוא מתכון של פאי פקאן ממתכונשיין.
שניתי אותו קצת והוספתי שוקולד שיהיה עוד יותר כייפי.

אני הכנתי בתבנית פאי 22* ונשאר בצק ל 15 תחתיות בתבנית קאפקייקס ( רידדתי, קרצתי לעיגולים וריפדתי עם קצת דופן ) כמות אחת של הבלילה הספיקה רק לבתנית הפאי, לשאר המיני פאי הכנתי עוד חצי כמות של בלילה.
* אני מעדיפה תחתית דקה ( כמה שפחות בצק וכמה שיותר מלית ) ככה שאני מניחה שמי שאוהב קצת יותר עבה, הכמות תספיק לו לתבנית אחת קוטר 24.. תמיד אפשר להקפיא שאריות בצק, או להגדיל את הבלילה.
ואיך מגדילים כמות בחצי- אפילו אני שמתמטיקה זה לא הצד החזק שלי... מצליחה. פשוט לחלק ל 2 הכל. ואם יש 3 ביצים במתכון שצריך לחלק: טורפים ביצה אחת ושופכים לקערה אחרת חצי ושומרים לחביתה של הערב.

ועוד משהו מצחיק ( אותי זה הצחיק ) סידרתי את החצאי פקאנים למעלה מאד יפה בעיגולים מדוקיים..
אבל בזמן האפיה, ( או ההכנסה לתנור ) חלק מהם שטו למקום אחר על גבי הבלילה...כשהפאי היה אפוי, נצפה קצת בלאגן בסידור של הפקאנים למעלה.

פאי פקאן שוקולד

תחתית :
2 כוסות קמח
שלושת רבעי כוס סוכר
200 גר חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
ביצה טרופה
קורט מלח
2-3 כפות מים קרים

לערבב הכל יחד ( מעבד מזון, ידיים, מיקסר ) עד שמתקבל גוש, ואז להפסיק מיד.

לרדד ( בין שני משטחי סילפאט או ניילון נצמד.. הכי קל ) לעיגול קצת יותר גדול מקוטר התבנית, בעובי חצי-4\3 ס"מ ) להניח בתבנית, לנקות שיירים מהשוליים
לדקור את הבצק עם מזלג, להקפיא לחצי שעה

מלית:
שלושת רבעי כוס סוכר חום
חצי כוס דבש
50 גר חמאה עם מלח
3 ביצים בטמפרטורת החדר
80 מל שמנת מתוקה
כפית וניל
80 גר שוקולד מריר
150 גר פקאנים קצוצים
כוס חצאי פקאן לקישוט

לחמם בסיר קטן  חמאה, דבש וסוכר חום, עד שהסוכר נמס
להסיר מהאש ולהוסיף שוקולד, לערבב עד שנמס. לקרר רצת
להוסיף ביצה אחת אחרי השניה בזריזות.
להוסיף וניל ושמנת מתוקה

לחמם תנור ל 180
לשפוך קפאנים קצוצים על הבצק, מעל לשפוך את הבלילה ומעליה לסדר יפה את חצאי הפקאנים.
לאפות  בערך 35 דקות עד שמתייצב ( אם אופים מיני פאי אז זמן אפיה הרבה יותר קצר כמובן )
לקרר.





                                                            שימו לב לפקאנים השחיינים :)





                                                         במיני פאי לא קישטתי עם חצאים...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה