יום שני, 8 בפברואר 2016

עוד עוגת לימון

חברה טובה כבר כמה פעמים אמרה שהיא מכינה את עוגת הלימון שלי, שזוכה להצלחה גדולה.
לפני שבוע וקצת שאלתי אותה לאיזה מתכון היא בדיוק מתכוונת.
הראתה לי את המתכון, ולא צלצל לי מוכר בכלל.
חיפשתי בבלוג, מצאתי שתי עוגות אחרות.
זה כבר היה מוגזם. סנילית סנילית, אבל בדיוק בשביל זה אני מעלה לכאן מתכונים :)
החלטתי לדפדף במחברת המתכונים הישנה שלי ( לפני עדין המחשב והאייפאד, הייתי עוברת עליה בחיפוש אחרי מתכונים לעתים יותר קרובות  ) וכמובן שהאבידה נמצאה .
מיד הכנתי, והנה אני רושמת כאן, כי אחרי הכל, זו המאה ה 21... 
( מה שבטוח, שיהיה רשום בכמה שיותר מקומות )




עוגת לימון 

המתכון מתאים לשתי תבניות אינגליש חד פעמיות, או שתיים בגודל 23X9 ס"מ

לחמם תנור ל 180

100 גר חמאה
2 כוסות סוכר
3 ביצים
גרידת לימון
2 כפות מיץ לימון ( אפשר קצת יותר למי שאוהב הרבה לימון )
2 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפיה
קורט מלח
גביע שמנת חמוצה ( 200מ"ל )

לציפוי ( לא הכרחי )
 25 גר חמאה מומסת
2 כפות מיץ לימון
2 כפות אבקת סוכר

להקציף חמאה וסוכר, להוסיף ביצים אחת אחרי השניה ולהקציף עד שמתקבל מרקם אורירי ותפוח
להוסיף לימון, גרידת לימון לערבב קצת
להוסיף קמח, מלח, אבקת אפיה ושמנת, לערבב רק עד שהכל מתאחד.

להעביר לתבנית עם נייר אפיה
לאפות עד שקיסם יוצא נקי

לציפוי- לערבב הכל יחד, לשפוך על העוגה אחרי שהתקררה קצת.














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה