יום רביעי, 10 במאי 2017

עוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות

תמיד כשאנחנו בחו"ל, יש געגועים לאוכל של בית
לפעמים, בנסיעה ארוכה, מתחילים לפנטז מה הכי רוצים שאכין כשנחזור.
ולפעמים, כשמשוטטים, וכל טוב מציץ מכל מקום ( למשל בניו יורק ) וטעימה משאירה טעם של עוד, מבקשים שאנסה להכין בבית גם.
יש לי רשימה כזו של בקשות
לפעמים אני עוברת עליה במרץ, ולפעמים נתקעת ולא מגיעה לכולה, במיוחד שהיא לא קצרה, ובעיקר ששיגרת היומיום, והדברים ש"צריך" לשים על השולחן יותר בולטים מאילו שמתחשק לנסות.

אז הנה חוב קטן ( מסתבר שאני תמיד בחובות מול החבר'ה שלי , כנראה שלא יגמרו לעולם )
עוגיות שוקולד צ'יפס ע נ ק י ו ת.
יש שני סוגים של עוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות
סתם גדולות, יחסית שטוחות ודי אחידות מבחינת מרקם , בכל העוגיה
ויש כאלו שהן יותר שמנמנות ( יותר נכון- שמנות )  שבפנים רכות ואפילו נוזליות, במיוחד אם אוכלים שעוד קצת חמימות, והקצה שלהן יותר פריך. בקיצור- חגיגה של מרקמים בעוגיה

יש בניו יורק מאפיה בשם Levain Bakery  ולהם יש כאלו עוגיות שמנות עצומות, והמתכונים שלהן זה  סוד כמוס. אבל יש ברשת נסיונות חיקוי רבים. ניסיתי אחד מהחיקויים האילו.
משהו מצחיק.... באחד המתכונים, זו שניסתה להעתיק את המתכון כתבה איך היא הביטה בסרטון של המאפיה, שוב ושוב, וניסתה להבין מהסרטון את החומרים והכמויות....משעשע 

עוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות ( חיקוי ל Levain Bakery מתוך browneyebaker עם התאמה שלי )


ל 9 עוגיות ענקיות ( קוטר 8-9 סמ )

113 גר חמאה רכה
85 גר סוכר חום
רבע כוס סוכר לבן
ביצה
חצי כפית וניל
כוס וחצי קמח לחם ( השתמשתי בקמח של pivetti לפוקצ'יה כי זה מה שהיה בבית )
רבע כפית אבקת אפיה
שמינית כפית סודה לשתיה
רבע כפית מלח
3/4 כוס שוקולד מריר ( אני אוהבת 60% ) קצוץ לחתיכות גסות

לערבב חמאה במיקסר עד שרכה ואחידה, להוסיף סוכר חום ולבן, להמשיך לערבב קצת
להוסיף ביצה, מלח ווניל , לערבב
להוסיף את היבשים: קמח, מלח, אבקת אפיה וסודה לשתיה

לרפד תבנית אפיה בנייר, ליצור  8-9 כדורים ( לא דחוסים ) עם היד.
לקרר במקרר חצי שעה
לחמם תנור ל 180, לאפות 15-20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות , אבל עדיין רכות, לקרר.













רשימת החובות שלי...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה