יום שבת, 23 בספטמבר 2017

ארה"ב קיץ 2017- צליאק

במקרה יצא שתוך שנה זו הפעם השלישית שאני בארה"ב.
לא הרבה השתנה, אבל מכיוון שהייתי במקומות שונים, קצת נידחים הפעם, הנה קצת מידע על איך להסתדר עם צליאק.

הכי חשוב- להצטייד בערים הגדולות כשעוברים בהן. 
אפשר למצוא דברים ללא גלוטן  גם  בחלק מהמקומות הקטנים, חנויות בפארקים, אבל המבחר דל, לא בכולם יש, ואם רוצים לחם, דגני בוקר, פסטה, קרקרים וכ"ו- להצטייד מראש.

אין בעיה למצוא יוגורט, פירות, ירקות, חטיפי  אנרגיה. 

קמפינג ובישול עצמאי זה פתרון טוב, כי אז אפשר לבשל לבד, ולא צריך להסתמך על כל מיני  מזללות שכן או לא ידעו מה זה גלוטן ( ידעו ברוב המקרים אבל לא תמיד יהיה פתרון )

בערים היותר גדולת, ברשתות של מסעדות, בחלק גדול יש תפריט ללא גלוטן, מבינים במה מדובר ומאד קל ונוח להסתדר.

טיסות- כמו תמיד, אין אוכל ללא גלוטן שהוא גם צמחוני, אז אני מלקטת מה שאני יכולה מהארוחה. מכיוון שאני מעדיפה לא  לאכול הרבה בטיסה בכל מקרה, זה בסדר לי. טיסות פנימיות לא מגישים בכלל שום אוכל, אז להצטייד בכל מקרה.

שדות תעופה הם מקום קצת בעייתי. משום מה לא קל למצוא משהו ללא גלוטן  שהוא לא חטיף אנרגיה או משהו ארוז, או פרי. 

נקודה חשובה- בארה"ב מסמנים כנטול גלוטן דברים שמכילים שיבולת שועל. אמנם היא נטולת גלוטן, אבל שיבולת שועל עדיין לא "יושבת" טוב אצל כל הצליאקים .

אני מאילו שמסתדרים, ולא רצים לחפש בכל מקום ( או אפילו בכל סופר ) את מחלקת ה " ללא גלiטן " ככה שאין לי רשימות של הרבה מוצרים ללא גלוטן.

כן ממליצה על חטיפי אנרגיה  kind  לא זולים, אבל אחד קטן כזה בהחלט החזיק אותי לא מעט שעות.
דגני בוקר של chex נחמדים מאד ( קצת מתוקים לטעמי, אבל כשאוכלים שבוע+ יוגורט בבוקר ובצהריים, זה אחלה גיוון )
כמובן הלחם של udi's
קרקרים של mary's gone crackers שחבל שלא מוצאים יותר בארץ....

כמו שכתבתי, בחלק מאילו נתקלתי אפילו בחנויות מכולת הכי קטנות בפארקים הכי נידחים.
כמובן שבערים היותר גדולות, בחנויות (   target , walmart ) או סופרמרקטים גדולים יותר, יש מבחר גדול ונאה של מוצרים ללא גלוטן.

כמה מקומות עם תפריט ללא גלוטן:

רשת מסעדות בצפון מזרח ארה"ב ( פחות או יותר , שווה לבדוק ברשת ) not your average joe's
יש תפריט ללא גלוטן ( בקיץ שעבר אכלתי שם את אחת מעוגות הגזר הכי שוות ! )
רשת מאפיות קאפקייקס -Georgetown cupcakes תמיד יש איזה שהוא קאפקייק ללא גלוטן
רשת Le Pain Quotidien מודעות+ לחם ללא גלוטן מדהים ( לא בטוחה אם הוא עם שיבולת שועל או לא)
רשת Ruby Tuesday תפריט ללא גלוטן











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה