יום רביעי, 1 באוגוסט 2018

מאפה ירקות ים תיכוני זריז

מיחזור !
דברים שאני לא מבינה :
למה אנשים שותים עם קשית פלסטיק 
למה לא ממחזרים וחיים עם קצת יותר מודעות אקולוגית ( ברור שחלק ממחזרים עיתונים, פלסטיק, אבל זה לא נגמר בזה )
אני לא אוהבת לחנך ( הספיקו לי 10 שנים במערכת החינוך ) לחברות קרובות אני מסבירה, מזכירה, קונה שקית רב פעמית שתהיה בתיק :) 
באמת לא מבינה איפה הקשיים בלוותר על קש, על שקיות פלסטיק/ניילון/נייר
הקופאיות בסופר כבר התרגלו אלי, שחלק מהירקות אני קונה בלי שקית
לירקן לקח חצי שנה לא להתחיל לארוז לי בשקיות ( תוך כדי שאני מנפנפת בשלי ומזכירה לו )
בכל מקום אני אומרת " בלי שקית" כי באמת לא צריך. יש לי במכונית, יש לי בתיקים
אני קצת מקנאה במקומות בחוץ לארץ שיותר מקפידים, שיש איפה לקנות עם מייכלים שמביאים מהבית
מתכננת כבר לא מעט זמן להתארגן על קומפוסטר, וגידול ירקות בגינה. גם זה יגיע.

דברים לחשוב עליהם, ולהתחיל לבצע.


אז כשאגדל לבד את הירקות האיל שכאן במתכון אני בטוחה שיהיה יותר טעים, בנתיים, זו מנה שמאד מתאימה לקיץ, לא דורשת לעמוד מעל סיר חם, קצת עבודת חיתוך, תנור ויש ירקות נהדרים שהולכים טוב עם אורז, או פסטה או תפ"א בכל צורה.

מאפה ירקות ים תיכוני זריז

בצל פרוס לפרוסות דקיקות
1-2  שיני שום כתושות
חציל פרוס לעיגולים דקים
3-4 קישואים כהים ( אפשר גם בהירים, חשוב שיהיו רזים ומוצקים ) פרוסים באלכסון דק
3-4 עגבניות גדולות פרוסות דק דק
שמן זית
מלח פלפל

בתחתית כלי חסין אש  לטפטף כף שמן זית

לפזר בצורה אחידה חצי מכמות הבצל*
לסדר מעל עגבניות בשכבה , לתבל עם קצת מלח ופלפל שחור
מעל- חצילים פרוסים, ולתבל בקצת מלח
עוד שכבת עגבניות
לסדר שכבת קישואים, מעליהם לפזר את השום
לפזר על שארית הבצק בצורה אחידה
שכבת עגבניות, מלח פלפל
עוד חצילים אם נשארו, מעליהם קישואים/עגבניות ( שכבות שכבות של מה שנשאר לפי פחות או יותר אותו סדר )
מעל לכל זירזוף של שמן זית

אפיה בחום 200 למשך שעה+
אחר 30-35 דקות  מוצאים מהתנור ולוחצים עם מרית מתכת מחוררת כך שהנוזלים יעלו למעלה
וממשיכים לאפות עד שהכל מקורמל, בערך עוד 30-40

* אפשר כמובן לטגן קודם את  הבצק והשום ואז לפזר בין השכבות, אבל בקיץ, אני מעדיפה כמה שפחות לעמוד מעל  לאש, ובכלל מנסה לזרז תהליכים כמה שניתן













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה