יום שלישי, 18 במרץ 2014

עוגת פרג מ'ביסים' , והגיגים על דיאטה

פרג זה טעם שנרכש עם הגיל ?
אני לא זוכרת אם אהבתי פרג בתור ילדה ( לא ממש אהבתי הרבה דברים אז אני מניחה שלא אהבתי )
היום אני מאד אוהבת פרג, ויכולה לאכול  מלית פרג של אוזני המן, עם כפית.
לפני כמה שנים הכנתי עוגה עם שוקולד והמון פרג, ואני לא זוכרת מאיפה המתכון , וקצת קשה לי לשחזר את העוגה. אז או שזה יבוא לי פתאום, הזיכרון, או שאנסה לחפש מתכון דומה.
בינתיים, לסתימת החשק, הכנתי את העוגה הזו מ'ביסים'.
עוגה נחמדה, מאד קלילה, בלי גלוטן.
הכנתי בתבנית אינגליש קייק קטנה והפרשתי ל 6 מיני מאפינס .
לא עשיתי חישוב קלוריות אבל אני אוכלת אחד כזה בלי שום נקיפות מצפון, כי זה בסה"כ קצת אויר עם סוכר פרג ואגוזים... כמה כבר זה יהיה ???!! :)

בהקשר לקלוריות, ונקיפות מצפון ושאר ירקות ( או יותר נכון שוקולדים ועוגות... )
יוצא לי בזמן האחרון לדבר עם כל מיני אנשים על הרגלי אכילה .
השיחה מתחילה בזה שמתייחסים לזה שמאד רזיתי ( ! ) :)
וכמובן השאלה הבאה אחרי המחמאה, היא תמיד- איך עשית את זה ?
ויש כאלו שגם ממשיכים בעצמם במונולוג " פשוט סתמת את הפה אה?! "
אז זהו שלא...
ה'סוד' הגדול  הוא כפול: אכלתי פחות ( במיוחד הרבה פחות ממתקים ועוגות ) והרבה ( המון ) פעילות גופנית.
ואז השיחה עוברת לנושא ההתנזרות -ממתקים\עוגות\ובעיקר שוקולדים.
אני לא יכולה להתנזר משוקולד ! או עוגות... מספיק אני מתנזרת מגלוטן ( שלא מבחירה )
וחיים רק פעם אחת....
לפעמים חלק אומרים לי שאצלם זה חייב להיות הכל או לא כלום.
אני מאמינה שאי אפשר בלי 'לא כלום'... שגם אם תקופה מתנזרים, ומסתדרים... יגיע היום בו נהיה חייבים לאכול מאותם דברים שהתנזרנו.
לכן הגישה שלי היא לאכול פחות... הרבה פחות.
זה לא תמיד קל, ולפעמים אחרי ה"אצבע קינדר" האחת , מתחשק לי עוד 8... כי זה כל כך טעים...
אבל בימים האחרונים, שמתי לב, שאחד בהחלט מספק את הצורך, ולמרות שיש לפעמים מאבק פנימי קטן ( ואני  הרזה מנצחת, כי אני בג'ינס חדש במידה מדהימה, ונפלא לי ) אז בסופו של דבר, זה בהחלט מספק.
וגם אם יש ימים שאני הישנה מנצחת, ואני אוכלת עוד אחד, או שניים....זה מפסיק אחרי זה ( אני  הישנה ישנה לא היתה מפסיקה אחרי 2 ) ואני גם אומרת לעצמי שזה קורה, וממשיכים הלאה .

אז זוהי הפילוסופיה החדשה. פשוטה ולעניין.

עוגת פרג  'ביסים'

( במתכון המקורי תבנית 16 )
אני הכנתי באינגליש אורך 21 ס"מ + 5 מיני מאפינס חד פעמיים

3 ביצים
חצי כוס סוכר
כף שמן קנולה
80 גר פרג טחון 
80 גר פקאנים קצוצים ( אפשר במעבד מזון, אני קצצתי קטן קטן עם סכין )

לחמם תנור ל 170
לשמן ( או לרפד בנייר אפיה ) תבנית

להקציף חלבונים, להוסיף בהדרגה את הסוכר.
כשיש קצף יציב, להנמיך מהירות המיקסר ולהוסיף לאט חלמונים, שמן, פרג ופקאנים קצוצים

מעבירים לתבנית, אופים באזור 30-40 דקות עד שיציב. לכבות תנור, להשאיר דלת פתוחה, זה עזור לזה לא לצנוח יותר מדי. מן הסתם, עוגה בלי קמח על בסיס קצף ביצים, תצנח קצת.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה