יום שני, 20 במרץ 2017

צלי ( שלם)

יש לי וידוי
פוסטים של בשר לרוב אני דוחה להעלות
אולי כי אני לא אוכלת בשר
אולי כי זה לא מצטלם יפה כמו עוגות ועוגיות
אז את המתכון הזה אני דוחה להעלות כבר כמה חודשים
בנתיים הכנתי לא מעט פעמים

מה שנחמד בהכנה של צלי, זה שהכנה עצמה לוקחת ממש מעט זמן, ואז נותנים לבישול הארוך לעשות את העבודה. מסוג המתכונים שאני אוהבת ( בעיקר בתור אחת שלא אוהבת להתעסק עם בשר )

חשוב לקרר טוב את הבשר לפני פריסה, צריך סכין חדה, ואני אוהבת לחתוך דק, ככה שהחבר'ה יכולים לאכול גם פרוסה קרה בתוך כריך אם בא להם.



צלי שלם

קילו+ של בשר לצלי
בצל גדול פרוס
3-4 שיני שום פרוסות
רבע כוס שמן זית
1-2 כוסות בירה או יין

למשרה:
2-3 כפות דבש
2-3 כפות חרדל גרגירים
2-3 כפות שמן זית
מלח, פלפל שחור

ערב קודם לערבב את חומרי המשרה ולמרוח מעל לצלי.
לשמורר במקרר

לנגב טוב את הצלי עם נייר מגבת עבה
לחמם שמן זית בסיר רחב וכבד
להכניס את הבשר, לצלות טוב כמה דקות כל צד.
כשהחתיכת בשר צלויה הייטב מכל הצדדים, להוציא לצלחת 
לטגן את הבצל והשום כמה דקות באותו הסיר
כשהבצל מתחיל להשחים, להחזיר את הבשר.
להוסיף בירה/יין בכמות שהנוזלים יגיעו למחצית הגובה של הבשר בסיר
לכסות, להנמיך לאש הכי קטנה, לבשל לפחות שעתיים על אש קטנה. פעם בחצי שעה להפוך את הבשר
לקרר את הבשר כמה שעות לפני שפורשים אותו
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה