יום רביעי, 5 בינואר 2011

קראמבל

שאני אשאיר אתכם ככה במתח ? ומה עם ההימורים ?
אז היתה לי הפתעה נעימה הבוקר. כנראה שלהרבה אנשים היה קשה לצאת מהפוך החם ( הידד ! ) ולא היו פקקים! נו טוב, לא היו פקקים זה אולי חלום עתידני, בדרך חזרה היה פקק סביר ביותר.

קראמבל זה קינוח מעולה! קודם כל הוא בריא- פירות!!  נו טוב, יש גם חמאה, אבל זה לא איזה קינוח עם שמנת מתוקה, והרבה שוקולד נכון ?!
קל להכין, ואפשר להכין אותו מראש, ולהכניס לתנור לקראת סיום הארוחה, ככה שיהיה מוכן חם בדיוק בזמן.
אפשר לאכול עם גלידה ( מומלץ אפילו.. ) אפשר בלי ( חוסכים קלוריות )
אפשר להכין עם המון פירות. תפוחי עץ, אגסים, שזיפים, אפרסקים, פירות יער....
אני חושבת שאני הכי אוהבת משזיפים, וגם פירות יער.... האדום המבצבץ הזה מתחת לפירורי הבצק, ועוד מבעבע ככה.. יאמ!

כמובן שניתן להכין ללא גלוטן- עוד יתרון.
לגבי כמויות, אני כותבת כמויות אבל הן בגדר המלצה בלבד, אני עושה די על "בערך", במיוחד עם הפרי...
כמו כן לשזיפים , אפרסקים ופרי יער, אני אישית לא מוסיפה סוכר לפרי, אוהבת את החמצמצות שלהם.

קראמבל

לקראמבל תפוחי עץ ( או אגסים )- 6-7 פירות
2 כפות סוכר ( חום, לבן... לא משנה ממש )
מיץ לימון- 2-3 כפות ( תלוי כמה חמוץ אוהבים )

לבשל יחד כמה דקות, לא שיהיו קווץ' אלא רק לריכוך ראשוני.

לקראמבל שזיפים, אפרסקים או פרי יער- לדלג על שלב הבישול. ( מבחינת כמויות- לכמות הזו של בצק 8-10 שזיפים, או 7-8 אפרסקים. פירות יער אני אוהבת שילוב של קפואים, פטל שחור, אדום ואוכמניות. לא תות.- לא טוב, מוציא יותר מדי נוזלים )
לשים בקערה חסינת אש ( מי שאוהב מאד מתוק, יכול להוסיף לשזיפים וכ"ו כף סוכר )

מעל לפירות - פירורי בצק

בצק
210 גר קמח תופח ( או כל שילוב של קמח נטול גלוטן. אני שמה כך ששני שליש יהיו קמח שקדים ועוד מה שבא לי ויש לי פתוח  באותו רגע , אורז, כוסמת, קינואה. )
100 גר שיבולת שועל ( מי שכן אוכל שיבולת שועל ללא גלוטן יכול לשים, או שקדים פרוסים במקום )
200 גר סוכר חום
200 גר חמאה חתוכה לקוביות
לערבב את כל הנ"ל עד שמתקבלים פירורים.
לשפוך על הפרי

להכניס לתנור מחומם מראש ל 180, ולאפות בערך 20-30 דקות עד שהפירורים מזהיבים והפרי מלמטה מתחיל להציץ ולבעבע.



קראמבל לא מצטלם טוב.
אבל הוא טעים!

ודרך אגב, לקראמבל תפוחים אני תמיד זורקת כמה פירות יער בשלב שלפני כיסוי בפירורים- נותן קצת צבע יפה. ( פירות יער קפואים )




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה