יום שישי, 7 בינואר 2011

עוגיות shortbread ללא גלוטן

בינינו, אני קצת מיואשת מהאפיה ללא גלוטן.
זה בא והולך בתקופות. או שמצליח, או שלא. והרבה לא מצליח...
ועוד לא הגעתי להחלטה סופית איזה קמחים אני מעדיפה. כבר חשבתי שכן, אבל פתאום יש לי סלידה מחלק שכבר חשבתי שאהבתי...
די מייאש. במיוחד לאור העבודה שלצד המאפים ללא הגלוטן אני תמיד אופה עם גלוטן וזה נראה ומריח פי אלף, וגם בטוח טעים בהרבה.
אני מתלוננת קצת, רק קצת, כי כמה שלא יגידו לי "יש תחליפים" , אז זה לא זה. חבל שאי אפשר ליום אחד, לעשות הפסקה קטנה. ולאכול איזה כריך שווה בארקפה. האמת- ללחם שווה כזה , וכריך טוב- אני הכי מתגעגעת.

השבוע באחת הנסיעות שההסעתי את איל היתה לנו שיחה על כדור שיקחו לפני אכילת גלוטן, כמו אילו שרגישים ללקטוז לוקחים.
הסברתי לו שעובדים על זה, אבל המטרה היא לא שיהיה אפשר לאכול דברים עם גלוטן באופן קבוע, אלא משהו יותר "ליתר בטחון" ( לא אמרתי לו, אבל אני מתחסת לזה כמו ל'גלולה של אחרי' ... ) זה לפי מה שקראתי .
איל מיד אמר שהוא ילמד ויעבוד במחקר על מנת למצוא פתרון :)
יש למה לצפות :)

העוגיות לא רעות, אני חושבת שהן תהינה אפילו יותר טובות בלי קמח דוחן. משום מה התלהבתי ממנו בהתחלה, עכשיו פחות. הריח שלו לא לענין ( נו דוחן- אוכל של ציפורים.. זה מריח קצת כמו כלוב של איזה תוכי )
ולא אכנס לעוד פרטים ציוריים, אבל אני מאד אסוציאטיבית, ריחות, מראות.. הכל.... והוא פשוט לא מסתדר לי טוב.  אז פעם הבאה אנסה עם קמח אחר..

עוגיות shortbread

לחמם תנור ל 180

115 גר חמאה רכה
שלושת רבעי כוס סוכר
חלמון אחד
חצי כוס קמח אורז לבן
חצי כוס קמח דוחן ( יוחלף פעם הבאה )
חצי כוס קמח תפ"א
קורט מלח
2 כפות חלב

להקציף יחד חמאה וסוכר.
להוסיף חלמון
להוסיף את כל השאר. לא לערבב יותר מדי, רק עד שמתגבש.
לקרר לפחות שעה במקרר.
ההנחיות לרדד בין 2 ניירות אפיה ולקרוץ
אני חובבת קיצורי דרך וקיצורי נקיון אחר מעשה... לכן פשוט גלגלתי כדור קטן ושיטחתי אותו.
מניחים על נייר אפיה ואופים 10-15 דקות עד שמזהיב ( התחתית מזהיבה קודם )
לקרר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה