יום שני, 10 בינואר 2011

עוגת תפוזים, ועוגת חול \תפוז ללא גלוטן

אוף! חולים פה. איל מסכן השנה לא יוצא מכל מיני מחלות שקופצות עליו.
עכשיו כנראה שפעת, חום גבוה, מנוזל נורא. אני גם, עם חום וכאבי בטן שלא מהעולם הזה. כמובן שמיד חשבתי שנכנס לי גלוטן איכשהוא, אבל אחרי רבע שעה הבנתי שאילו לא הכאבים ההם... שנמשכו עד האקמול בערב. סיוט!
תיכף יוצאים לבילוי במעבדה למשטח גרון.

נורא התחשק לי להכין בסופשבוע טרייפל, אבל אכישהוא יצא לי לעמוד די הרבה במטבח והיו לי עוד תוכניות, אז במקום , הכנתי שתי עוגות תפוזים, אחת עם ואחת בלי גלוטן.
מתנצלת מראש על התמונות, לא הצליח כל כך משום מה.

עוגת תפוזים

לחמם תנור ל 180

כוס וחצי סוכר
4 ביצים
קליפה מתפוז גדול
שלושת רבעי כוס מיץ תפוזים
2 כוסות קמח תופח ( או 2 רגיל+ 2 כפיות )
כוס שמן ( אני שמה קנולה )

לשים סוכר בקערת המיקסר, להוסיף ביצים אחת אחת
להוסיף קמח ושמן לסירוגין
להוסיף קליפה ומיץ מתפוז

להעביר לתבנית 24, או תבנית מסולסלת, או 3 אינגליש קטנות ( כאלו חד פעמיות מנייר )

לאפות עד שקיסם יבש




עוגת חול ללא גלוטן זו עולה ממש קלה להכנה, מאד מאד נימוחה. אני לא ממש מרגישה את הטעם של הקמח תפ"א, יש לי תאוריה בענין, אבל היא ארוכה לספר כרגע. אבל בכל מקרה אני מגוונת את העוגה עם קצת וניל או תפוז, בטוחה שאפשר גם עם פיצפוצי שוקולד , אגוזים וכ"ו

עוגת חול

לחמם תנור ל 180

300 גר חמאה
300 גר סוכר
300 גר קמח תפוחי אדמה
4 ביצים

להקציף יחד חמאה וסוכר כ 10 דקות! ( להקציף באמת הרבה זמן- זה מה שנותן לעוגה את האוריריות )
להוסיף ביצים אחת אחת
להסיף את הקמח תפ"א ולהקציף שוב 10 דקות.

תבנית 24 או 2-3 אינגליש ( תלוי בגודל שלהם )

לאפות עד שקיסם נקי. מתקבל קרום כזה קשה, לא לתת לזה להטעות, לבדוק עם קיסם מתחת לשכבה הזו אם באמת יבש.

גיוון- הפעם הוספתי קליפה מתפוז גדול ורבע כוס מיץ תפוזים. בפעם הבאה אוסיף יותר קליפה ואוותר על המיץ כי הוא איכשהוא גרם לשכבה יותר רטובה בתחתית של העוגה שלא הכי מתאים.
בקיצור- להוסיף קצת דברים יבשים ולא רטובים.

ועוד הערה- אני מכינה רק חצי כמות באינגליש אחד כזה חד פעמי מנייר









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה