יום חמישי, 13 בינואר 2011

לזניה

אני מתחילה להתבלבל
אז אם אני חוזרת על עצמי זה בגלל הסניליות המתקדמת שלי, ואפילו שעברתי על פוסטים קודמים, אני לא תמיד רואה הכל...אז סליחה מראש.

לזניה למשל- אני מכינה לזניה בכמה צורות:
לזניה רגילה ( בשר עם גבינות )
לזניה בשרית בלבד ( רק עם רוטב עגבניות... כי מה לעשות שיש משהו שלא אוכל מוצרי גבינה )
לזניה גבינות
לזניה צמחונית- גבינות עם ירקות.
אה.. וכמובן לפעמים אני מכינה עם לזניה ללא גלוטן, לפעמים פסטה רגילה, שיהיה מענין :)
מעייף....

אתמול איל ביקש לזניה רגילה- עם בשר, גבינות ( נזכר שלא אכל לזניה כשראה 'חברים' לפני יומיים , את הפרק עם הלזניה )

לזניה

בצל גדול קצוץ
2-3 שיני שום קצוצות
חצי קילו בשר טחון
קופסא  עגבניות מרוסקות ( אני קונה תוצרת אטליה-יש הבדל ! )
קופסא קטנה של רסק עגבניות
עגבניה או שתיים רכות, קלופות, קצוצות דק
קופסא+ של קוטג' או ריקוטה
פרמז'ן מגורר או קשקבל מגורר
דפי לזניה

בסיר עם 2-3 כפות שמן זית לטגן בצל. אחרי שמתחיל להזהיב להוסיף שום. אחרי דקה להוסיף בשר
לערבב כמה דקות עד שמשנה צבע
להוסיף את כל העגבניות בכל הצורות. לערבב עוד דקה שתיים.

לשמן תחתית של כלי חסין אש בכף שמן זית. להניח דפי לזניה.
לפזר מעל כמה כפות גדושות של הבשר
מעל- כמה כפות של מהגבינות.
עוד שכבה של עלי לזניה, ושוב- בשר, גבינות....
לסדר ככה 3-4 שכבות, לודא שנשאר מספיק בשר לשכבה עליונה מעל דפי לזניה.
שכבה עליונה- רק בשר, מעליו גבינת פרמז'ן.
לכסות בנייר אלומניום ולהכניס לתנור מחומם ל 180
לאפות כחצי שעה מכוסה, להוריד נייר אלומיניום ולאפות עוד איזה 10-15 דקות עד שהכל שזוף ומבעבע.










2 תגובות:

  1. אם אנחנו רוצים להכין לזניה ללא גלוטן - האם יש שוני כשמשתמשים בדפי לזניה של טיניקיאדה (אולי התנסית בהם?)
    הבן שלי ראה פרק של גארפילד ומתקפת הלזניה ושאל אם יש כזה ללא גלוטן.....ואז ביקש לאכול כזה :-)

    תודה,
    אורנה

    השבמחק
  2. שום שוני, מכינים בדיוק באותה דרך רק פשוט שמים דפים ללא גלוטן. אני משתמשת בעיקר בטינקיאדה, אם במקרה אין, אז בריזולה.

    השבמחק