יום שני, 24 בינואר 2011

תפוחי אדמה-פומ אנה

יש כנראה הרבה דרכים להכין את התפוחי אדמה האילו,
בשנתיים האחרונות הטעם והמרקם של תפוחי האדמה הלבנים השתנה לדעתי, יותר מיימי ומתוק.
שנה וקצת קניתי רק אורגניים, עד שגם הם התחילו להיות כאלו.
עברתי לאדומים, והם בנתיים בסדר. נקוה שישארו כך.

הכי קל לחתוך את התפ"א במעבד מזון לפרוסות דקיקות. לי יש יחסים לא טובים עם מעבד המזון הנוכחי שלי ( סתם לא אוהבת אותו ) ומכיוון שיש לי סכין שאני אוהבת מאד ( גלובל ) מעדיפה לחתוך ביד, ולוקח לי בערך אותו הזמן אם הייתי מוציאה את המעבד מזון מאיחסון, מארגנת בו את הסכין, שלא לדבר על שטיפת הכיליים אח"כ...

בכל מקרה חותכים איך שרוצים- רק דק!

תפ"א בשכבות

10-13 תפ"א יפים
2-3 שיני שום כתושות
חמאה
שמנת מתוקה
מלח

בתבנית חסינת אש מסדרים שכבה של תפ"א אחד חופף את השני.
אחרי 2 שכבות מפזרים קצת שום כתוש, גושי חמאה קטנים ומלח, ממשיכים ככה עד למעלה- תפ"א, שום, חמאה, מלח.
בסוף מטפטפים על הכל שפריץ של שמנת מתוקה , מכסים בנייר אפיה, עליו אלומיניום ( לאטום ) ומכניסים לתנור חם ( 180 )
אופים בערך חצי שעה מכוסה, מורידים את הכיסוי וממשיכים עוד 15-20 דקות או עד שהתפ"א מזהיבים ורכים ( מכניסים סכין חד לבדוק )











תגובה 1: