יום שני, 28 בנובמבר 2011

עוגיות שוקולד צ'יפס דקות וקריספיות

כן.... עוד עוגיות שוקולד צ'יפס
כי משעמם לי להכין אותו דבר, ולמרות שאני לא זוכה להנות מההבדלים הדקים ( או העבים ) בין כל הסוגים, כי אסור לי, זה לא אומר שאני לא נהנית לראות את האחרים אוכלים....
ולמרות שנשמעו קצת טענות על זה שאני כל הזמן מנסה מתכונים חדשים ( כן כן ! טענות! ) היתה התלהבות !
וילד אחד אפילו אמר שהכי שווה זה דק ופריך, מתפצפץ בפה...
אז בבקשה...
מתכון של ה ניו-יורק טיימס, עם טיפה"לה שינויים

עוגיות שוקולד צ'יפס דקות וקריספיות 

200 גר חמאה
חצי כוס סוכר חום בהיר
חצי כוס סוכר
2 כפות סירופ תירס
כפית וניל
כף חלב
כוס קמח
שלושת רבעי כפית סודה לשתיה
כפית מלח גס
כוס שוקולד מריר קצוץ

להקציף חמאה , סוכר וסירופ תירס
להוסיף חלב ווניל
להוסיף קמח, סודה ובסוף שוקולד
לקרר לפחות חצי שעה.

לגלגל כדורים ( או לצקת עם כף גלידה ) על תבנית עם נייר אפיה\סילפאט ( עם רווחים  נאים ), למחוץ כל כדור עם כוס ( להרטיב מדי פעם את התחתית לפני שלוחצים אז היא לא תדבק.)
בשלב זה צריך להחזיר למקר לעוד איזה רבע שעה.. אלא אם קר , והעוגיות עדיין די קשות.

לאפות בתנור מחומם מראש ל 170 עד שהעוגיות משחימות ( הן מ-א-ד משתטחות ) לקרר לפני שמרימים.

בערך 30 עוגיות מאד גדולות



2 תגובות:

  1. הי, תודה על המתכון. אני מכינה כל שבוע עוגיות שוקולד ציפס ועדיין לא הצלחתי להיות מרוצה. אני רוצה דק ופריך. אז אני אנסה את המתכון שלך. מה אני יכולה לשים במקום סירופ תירס? אולי סירופ מייפל??

    השבמחק
  2. הי

    לצערי , מה שנותן את הקראנץ' זה הסירופ תירס. במקרה הזה לא ניתן להחליף ( אולי רק בסירופ שנקרא 'גולדן סירופ ' שזה די דומה.
    אם אני זוכרת נכון יש לי עוד מתכון או שניים בבלוג לעוגיות שוקולד צ'יפ פריכות במיוחד- עם שיבולת שועל, מה שמוסיף גם לקראנץ'.

    השבמחק