יום שני, 2 בינואר 2012

עוגת 'משהו משהו'

משונה איך שנזכרים פתאום במתכון שהיה אחד החביבים על המשפחה, נשכח לגמרי וצץ אחרי הרבה שנים.
לא יודעת איך נזכרתי במתכון לעוגה, וכמובן שלא זכרתי מאיפה הוא ואיך אני משחזרת.
אחותי הושיעה ושלחה לי את המתכון, שהוא מתוך 'חדווה מתוקה '
עוגה חגיגית ומרשימה ( וטעימה ) ואם אני זוכרת נכון ( משום מה פרטים כאלו אני תמיד זוכרת ) אכלנו פעם אחרונה כשחגגנו יום הולדת 60 לאמא, שאם עוד היתה איתנו, היינו חוגגים לה 80...

עוגת משהו משהו

בצק:
100 גר אילסרים ( בונדוקים, אגוזי לוז..הרבה מילים לאותו דבר )
חצי כוס סוכר
שלושת רבעי כוס קמח ( אצלי הפך לנ"ג עם השלישיה המנצחת שלי: רבע סורגום, רבע אורז מלא ורבע תפ"א )
100 גר חמאה

מלית:
4 כפות ריבה
150 גר חמאה
שלושת רבעי כוס סוכר
150 גר שוקולד מריר מגורר גס
6 ביצים מופרדות
קורט מלח

מעל:
קופסא אגסים משומרים
שמנת מתוקה מוקצפת+ 2 כפיות סוכר

הכנת בצק:
לטחון אילסרים, להוסיף את השאר, לשטח בתבנית 28 ( מומלץ עם נייר אפיה )
לאפות בחום בינוני ( 180 ) 5-7 דקות, לקרר

מלית:
למרוח ריבה על הבצק.

להקציף חמאה עם חצי כוס סוכר, להסויף חלמונים ושוקולד.
להקציף חלבונים עם קורט מלח ורבע כוס סוכר
לקפל קצף חלבונים לשאר.
לשפוך על הבצק עם הריבה ולאפות כחצי שעה עד שסכין יוצא נקי. לקרר.

לפני  ההגשה לסדר מעל את האגסים, ומעליהם את הקצפת.

התנצלות על התמונה....



2 תגובות:

  1. אני אישית אפיתי מספר פעמים ויש לך טעם שרוצים עוד אגסים ואילסרים שילוב מנצח

    השבמחק