יום שני, 12 באוגוסט 2013

עוגיות בראוניז

לאחד מזוגות האופניים יש פנצ'ר ( תקר )
לא קורה הרבה, אבל קורה..
מסתבר שאני המומחית לתיקון תקרים בבית. 
לבעל הבית, שגדל בחיפה, לא היו אופניים בילדותו ( קצת קשה עם אופניים שגרים למטה בעיר ולומדים למעלה...)
אני, שגדלתי במישור החוף, כמובן שביליתי חלק גדול מהילדות על אופניים
למרות שהיה בישוב מתקן פנצ'רים, העדפנו לתקן לבד, כי הוא היה טיפוס קצת מפוקפק.
בכל מקרה תיקון פנצ'ר זה בדיוק 5 דקות.
בפעם האחרונה שהיה לבעל הבית פנצ'ר, הוא התבונן במלאכת התיקון, והפעם, אמר שהוא מוכן לתקן לבד ( תחת  הדרכה צמודה שלי )
התיישבנו בדשא, עם גיגית עם מים, גלגל, אביזרי תיקון, משאבה.. והתחלנו.
מצאנו את מקום החור, סימנו בעט, יבשנו... ואז גילינו שהשפורפרת דבק התייבשה.
מרגיז!
למחרת נסעתי לקנות שפופרת דבק חדשה.
עברתי ב 2 חנויות- אין דבק!
בחנות השניה אמרו לי שזה "פאסה"..
מה זאת אומרת ? 
זאת אומרת שלא שווה לקנות את השפורפרת, אם ב 20 שקל קונים צמיג חדש.
הייתי קצת בשוק.
גם מהמחיר הזול של פנימית, והרבה יותר ממחיר הדבק ( שלא ברור עוד מהו, כי אין כרגע, אבל לי המוכר קרוב למחיר הפנימית ), והכי הרבה, מאופן הביטול של שיטת תיקון הפנימית בדרך הישנה ( והטובה !)
וכמובן ישר חשבתי על זה שזה מאד מרגיז, במיוחד בקטע הירוק של הענין.
למה לזרוק סתם, כשניתן להשתמש עוד בפנימית עם תיקון קטנטן ???!!
אין לי מושג מה עושים עם הפנימיות שזורקים, אולי ממחזרים, אולי לא.
אבל כל הדרך ( הארוכה , בשמש ) למכונית, הרהרתי עד כמה זה לא בסדר.
ואני כמובן אחפש דבק !!

אני בעניני מיחזור. עד כמה שניתן..
מקפידה כבר שנים להשליך בקבוקים למקום המיועד להם במיכלי המיחזור
כנ"ל ניירות...
לא לוקחת בשום מקום שקיות ( ויש עוד מקומות שמתסכלים עלי בפליאה רבה שאני אומרת 'לא תודה' לשקית... יש מקומות שאומרים כל הכבוד... ) תמיד יש לי שקית בד בתיק, וכמה במכונית...
וכשאני אופה, אני משתדלת לאפות כמה דברים אחד אחרי השני, וממחזרת את נייר האפיה. מתחילה לאפות עוגיות בהירות יותר, ובעזרת מברשת , מורידה בין מחזור אחד לבא בתור, את הפירורים...
וכך, אם אני אופה, 3-4 סוגי עוגיות בבוקר אחד, אני משתמשת רק בשני ניירות אפיה.
( כן, יש סילפאט, אבל אותו צריך לשטוף, ולפעמים לא מתחשק... או שאני מפרידה בין עם ובלי גלוטן. לסוג אחד נייר לסוג שני סילפאט )
אני משתדלת...

וזה מסביר את הצבע של הנייר אפיה בתמונות למטה.
העוגיות בראוניז היו אחרונות באותו בוקר של אפיה :)  
העוגיות אגב, זכו להתלהבות רבה - חייבת לציין שבגלל השפע שזוכים לו כאן בתחום האפיה, לא כל דבר זוכה להתלהבות יתרה... על כן חשוב לציין :)


מתכון מהבלוג pastry affair

עוגיות בראוניז

כ 25 עוגיות גדולות
לחמם תנור ל 180

56 גר חמאה רכה
140 גר שוקולד מריר
2 ביצים
150 גר סוכר חום בהיר ( 4\3 כוס )
50 גר סוכר לבן ( 4\1 כוס )
כפית וניל
95 גר קמח ( 4\3 כוס )
חצי כפית אבקת אפיה
רבע כפית מלח
85 גר שוקולד צ'יפס ( 2\1 כוס )

להמס חמאה ושוקולד ( אני ממיסה בזהירות במיקרו )
להוסיף וניל, סוכר וביצים, לערבב טוב
להוסיף קמח, ושאר היבשים, שוקולד צ'יפס בסוף

להוריד תלוליות די גדולות ( השתמשתי בכף גלידה גדולה ) על תבנית עם נייר אפיה

לאפות 10-12 דקות עד שיציבות, לקרר.















6 תגובות:

  1. נראה מצוין! בא לי אבל כמובן שאני לא אכין אחרת אני לא אפסיק לאכול...

    וכל הכבוד על המחזור, כנראה זה איך שחונכנו כי גם לי כואב הלב לזרוק דברים שלא חייבים.

    תמר

    השבמחק
  2. תקפיאי ! ותשמרי בחוץ רק מעט...

    השבמחק
  3. הפריזר לא יעצור אותי ;)

    השבמחק
  4. בפריזר של השכנים?! ... :)

    השבמחק
  5. טוב לא יכולתי לעמוד בפיתוי והכנתי :)
    עוגיות מדהימות!! יאם!!!

    השבמחק
  6. איה הודיעה שאילו העוגיות החדשות הכי מועדפות עליה:)
    הכנתי אתמול שוב...

    השבמחק