יום שני, 3 ביולי 2017

עוגת מישמישים הפוכה נטולת גלוטן

קשה לי להגיד שמישמיש הוא הפרי שאני הכי אוהבת, כי אני אוהבת המון פירות, אבל הוא אי שם בראש הרשימה.
מצד אחד חבל שהעונה שלו כזו קצרה, מצד שני, זה הופך אותו לקצת יותר שווה ומיוחד.
הוא כ"כ נפלא, שהוא נהדר סתם כך, מדהים בריבה, נהדר בעוגות- מושלם 💛

בקצת זמן שהוא כאן, אני משתדלת להכין הרבה דברים ממנו.
הנה עוגה חדשה ונהדרת, מתכון מקורי של מרתה סטיוארט, אני הפכתי לנטול גלוטן עם קצת שינויים. ( ברור שאפשר להחליף את כמות הקמחים בקמח רגיל עם גלוטן )
וכמובן אפשר עם פירות קיץ אחרים כמו שזיפים או אפרסקים.

עוגת מישמישים הפוכה נטולת גלוטן


לשכבת הפרי :
113 גר חמאה
כף וחצי סירופ מייפל
כוס סוכר דמררה
רבע כפית וניל
קורט מלח

לעוגה:
6-7 מישמישים ( תלוי בגודל ) 
חצי כוס קמח סורגום
חצי כוס קמח אורז מלא
רבע כוס קמח שקדים
רבע כוס קמח תפ"א
חצי כפית אבקת אפיה
חצי כפית מלח
113 גר חמאה
1/2+1/3 כוס סוכר
2 ביצים 
כפית וניל
1/2+ 2 כפות חלב


לחמם תנור ל 180

לרפד תבנית בנייר אפיה ( השתמשתי במרובעת 20X20, אפשר גם עגולה קוטר 20-22 )

להקציף יחד את הרכיבים של שכבת הפרי
למרוח את העיסה בשכבה אחידה בתחתית התבנית
לפרוס את הפרי לפרוסות בגודל אחיד, לסדר על העיסה שמרחנו בתבנית

להכין את העוגה:
להקציף חמאה וסוכר כמה דקות
להוסיף ביצה ווניל, להמשיך להקציף
להוסיף את שאר המרכיבים ולשפוך מעל לפירות
לאפות עד שהעוגה מזהיבה וקיסם יוצא יבש.
לקרר קצת ואז להפוך על צלחת הגשה ולהוריד את נייר האפיה













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה