יום ראשון, 21 באוקטובר 2018

פריז ללא גלוטן

לנעה היה שבוע חופש והחלטנו לנסוע לאנשהוא יחד לכמה ימים.
התלבטנו בין לונדון לאמסטרדם, בסוף החלטנו על פריז :)
ההחלטה על פריז היתה כמה ימים בודדים לפני הנסיעה, ולמרות שהיתה לי רשימת מקומות בהן ניתן למצוא דברים ללא גלוטן. לא היה הרבה מעבר לכך, כי רק חזרנו מנסיעה לויאטנם.

בכלל כמו שהשכן אמר לי " אני אהיה פולניה עכשיו : מה ? רק עכשיו חזרתם מנסיעה, מה כ"כ בוער לנסוע שוב" ( הוא אמר, אני חשבתי בלב :)

אני עוקבת באינסטוש אחרי כמה מקומות בפריז שיש בהם רק דברים נטולי גלוטן, וכמובן שהם היו ברשימת החובה. 
בסופרים , קטנים, גדולים, יש מבחר לא רע של מוצרים ללא גלוטן, הרבה עוגיות, ביסקויטים, קרקרים, לחמים, פסטות. 
על חלק מהמוצרים שהם לא באזור ללא גלוטן, יש גם סימון של ללא גלוטן.
בהרבה מקומות מציינים ויודעים על מה מדובר.
בסה"כ הרגיש לי כמו להסתובב  בתל אביב- למקומות שיש בהם במיוחד דברים ללא גלוטן, צריך לנסוע במיוחד, ( אלא אם כן זה בדיוק באזור בו מסתובבים באותו יום ) . 
בניגוד לויאטנם למשל, אין בעיה להכנס לכל סופר ולמצוא במחר עצום של יוגורטים, ולקנות פירות בלי שום חשש, אז מסתדרים.

כמה מקומות בהם אכלתי:

הכי הכי שווה : chambelland
מאפיה שכולה ללא גלוטן, עם לחמים, פוקצ'יות עוגות/עוגיות . הכל נראה מדהים.
אכלתי במקום טראט עם קרם לימון, תאנים וקרם מסקרפונה שהיה נפלא ולקחתי מן מלבן צר וארוך של לחם מצופה גרעינים וסומסום , שהיה פשוט נפלא.
הייתי שמחה לבקר שם כל יום ולטעום משהו אחר. ( לגור ממול בקיצור )
בזמן שישבתי שם ונהנתי מהטארט, נכנס למקום דיויד לייבוביץ' שהיה כנראה בסיור פרטי עם משהיא. למי שלא יודע, בלוגר , בעל מס ספרי בישול. נעה אמרה לכי תבקשי להצטלם איתו, אבל זה לא אני, אז היה לי סתם נחמד שפגשתי סלבריטאי :)

 קיוויתי לאכול ( או לקחת ) כריך, אבל הם מכינים רק סוג אחד של כריך כל יום, ולא קלעו לטעם שלי.







מקום נוסף שווה, אם כי טיפה מאכזב, היה הלמוט קייק
התאכזבתי משני דברים- ציפיתי משום מה למבחר יותר גדול , בעיקר של דברים לאכול במקום כמו כריכים, כי הם מפרסמים כל הזמן בעמוד שלהם באינסטגראם ופייסבוק דוגמאות של מה ניתן לאכול שם לצהריים.
תכלס, היה כריך אחד מוכן, והם לא מכינים במקום עוד, שזה מבאס.
בכל מקרה אכלתי קיש מאד טעים וקינחתי בטראט לימון שהיה נחמד ביותר.
א ב ל - בהחלט נחמד למצוא מקום שהוא רק ללא גלוטן. וכמובן גם טעים.






במקום השלישי התאכזבתי יותר, שוב , אולי ציפיתי ליותר בגלל התמונות. 
נוגלו ( יש שני סניפים, ואגב, אחד ב NY )
מאד רציתי לטעום קרואסון ללא גלוטן, שלא היה.
מגישים במקום ארוחות צהריים קלות, שום דבר לא עשה רושם ששווה עד כדי כך את המחיר ( אני אציין פה , ואחכ אחזור על זה, אוכל, וכל המתוקים למינהם בפריז יקרים מ א ד ! )
לקחתי עוגה אישית קטנה עם פטל וקרם וזיגוג למעלה. טעים אבל סתמי.




לעוד מקום  נקלעתי די במקרה.
.wildandthemoon
הרעב כבר הציק, ותוך כדי שיטוט הסתכלנו בכל מיני מקומות שעברנו על פניהם על התפריט בחלון, ונתקלנו במקום הזה, והפלאה ופלא- מסומנים דברים נטולי גלוטן.
נכנסת ושואלת אם יש דברים ללא גלוטן, הבחור עונה: הכל. שמחה גדולה. גם הכריך ? הכל!
יש כריך אחד, פוקצ'יה עם הרבה פרג למעלה, עם מלא דברים בפנים. 
הפוקצי'יה עצמה היתה טעימה מאד, הפנים- קצת פחות. קודם כל היה בפנים קצת כוסברה, ואני לא מהחסידים, וגם חרדל , כנ"ל.. והאמת, יותר מדי דברים. אכלתי כמעט הכל, כי הרעב... והמחיר... נהניתי ?! לא משהו, אבל היה בהחלט משביע. 
שוב, חבל שאין יותר מבחר, למה להכין רק כריך אחד ??? באמת שלא ברור לי הקטע הזה.




אכלתי שני מקרונים של פייר הרמה ( טעים! )
ב .pret הבריטית ( יש סניפים בפריז ) יש דברים ללא גלוטן, אכלתי סלט עם עדשים ואבוקדו.
ראיתי שני סניפים של marks and spencer ( אולי יש עוד ) קניתי מרק עגבניות שהיה כתוב עליו במפרוש נטול גלוטן.
יוגורט שווה, פירות... לא רעבתי.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה