יום ראשון, 22 ביולי 2012

ושוב galette ( רגיל ונ"ג )

זה במבט לעתיד... כשהילדים יהיו גדולים, ויצא שהבעל ואני לבד לסופ"ש בבית ( מקוה שלא יהיו הרבה כאלו...כן ! אני כמו פולניה !! ) ואז אכין עוגה קטנה לו... ועוגה קטנה לי... אותה עוגה, אבל אחת רגילה, ואחת נטולת גלוטן.
האמת, הנטולת גלוטן טעימה בדיוק כמו הרגילה, אבל זה הקמצנות שלי על הקמח...אם היתה לי אספקה סדירה של הקמח ( cup4cup  ) אז הייתי מכינה פשוט אחת נטולה.

המתכון כתוב רגיל ( עם קמח רגיל ) לנטול גלוטן להחליף בקמח נ"ג
המתכון בשינוי קל מהבלוג של tartelette

Galette

לחמם תנור ל 180

כוס וחצי קמח
חצי כפית מלח
רבע כוס סוכר
110 גר חמאה קרה
רבע כוס חלב
חלמון אחד

למלית: ( פתוח להתאמות ושינויים ע"פ העדפה )

2 אפרסקים
2 שזיפים גדולים
10 דובדבנים
2 כפות שטוחות סוכר
מיץ וקליפה מחצי לימון
כף קורנפלור

להכין את המלית-
להוציא גרעינים, לחתוך לקוביות, להוסיף לימון, קליפה, סוכר וקורנפלור, לערבב.


בצק-
לערבב  קמח, מלח, סוכר וחמאה יחד עם מזלג או במעבד מזון
לטרוף חלמון עם חלב, להוסיף לקמח
לקרר קצת.
לרדד לעיגול או מלבן על נייר אפיה.
לשפוך את הפירות במרכז, לאסוף את הבצק ולסגור קצת את המאפה

לאפות עד שהבצק מתחיל להשחים.


מצא את ההבדלים :)








טוב, אני אגלה...
שלושת התמונות הראשונות זה הנטול גלוטן :)
שלושת האחרונות- עם.. ( ועל מנת לא להתבלבל, זו עם הקמח הרגיל הונחה על צלחת כחולה, ומצאה את מקומה במיקום מרוחק מזו עם הגלוטן...מה שבטוח, בטוח!! )


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה