יום ראשון, 1 ביולי 2012

עוגת מוס שוקולד של אורנה ואלה

זה מה שקורה שלא קוראים מתכונים עד הסוף...
נגמרות הביצים בבית.


משום מה היתה לי תחושה שכבר הכנתי את העוגת מוס הזו. יש לי מתכון שעושה רושם די דומה מבית אמא...
כזה שמכינים את הבלילה, חלק אופים וחלק שומרים ואז מקפלים לשמנת מתוקה מוקצפת ויוצרים שכבה שניה של מוס מעל העוגה האפויה.
אז זהו, שזה לא זה... דומה, אבל לא בדיוק.


אז
התחלתי להכין ע״פ ההוראות, ואז גיליתי שאופים את כל החלק הראשון, ויש עוד חלק שני שהוא המוס... עם עוד ביצים. סה״כ 9 ביצים !
אני באופן עקרוני מוותרת מראש על מתכונים עם מעל 5-6 ביצים. זה נראה לי מוגזם משום מה.
אז נכון שהעוגה גדולה וגבוהה... אבל 9 ביצים זה המון!!!


והשוקולד.... 450 גר׳, זה גם לא מעט... והשק של החמישה קילו אוטוטו הולך להגמר ( לא יאומן כמות השוקולד שמתחסלת בבית הזה )


לחשוב שבתכנון היה להכין עוגה אחרת, עם ״רק ״ 6 ביצים ו 250 גר שוקולד, וחשבתי שזה יהיה קצת מוגזם..


נו מילא, לפחות העוגה טעימה מאד :)


אז כאמור, המתכון* מהספר של אורנה ואלה

* עם "התאמות " שלי... כמו למשל במתכון שלהן כתוב ביצים מס 2... אני קונה תמיד רק גדולות... וכ"ו


עוגת מוס שוקולד

לעוגה:
240 גר שוקולד ( לפחות 42% )
120 גר חמאה
כף גדושה קקאו
5 חלמונים
5 חלבונים
שליש כוס סוכר
קורט מלח

למוס:
200 גר שוקולד ( לפחות 42% )
4 ביצים
מיכל שמנת מתוקה ( 200 מל )

מחממים תנור ל 150
מצפים תחתית של תבנית 26 בנייר אפיה ומשמנים דפנות בחמאה

ממיסים יחד חמאה ושוקולד,  מקררים קצת ומוסיפים קקאו ואת החלמונים  אחד אחד.

מקציפים חלבונים עם סוכר ומלח לקצף יציב.
מקפלים יחד את השוקולד והחלבונים
מעבירים לתבנית
אופים 30-40 דקות עד שקיסם יוצא נקי, מקררים ( העוגה צונחת למדי, לא להבהל )

מוס:
ממיסים שוקולד, מקררים קצת, מוסיפים ביצים, אחת אחת.
מקציפים שמנת מתוקה ומערבבים בזהירות עם השוקולד המומס
שופכים את  הקרם על העוגה, ומקררים לפחות שעתיים, או מקפיאים, ואז כשרוצים לאכול, מעבירים לכמה שעות למקרר.


מראש מתנצלת על התמונות.  כשאני לוקחת עוגה למקום אחר , לא אוהבת לחתוך לפני, אבל תנאי הצילום "בשטח" לא תמיד לטובתי....



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה