יום חמישי, 3 באפריל 2014

עוגת תפוחים וקינמון ( נ״ג )

כבר הרבה זמן מתחשק לי עוגת תפוחים עם הרבה קינמון.
לא פאי, לא גאלט, לא קראמבל, אלא עוגה, כזו בחושה עם מעט בצק והרבה פרי.
כשנתקלתי במתכון הזה בבלוג pastry affair . היה לי ברור שאני עושה לו הסבה לנטול גלוטן, ומכינה לי.

אין לי מילים ( אולי כי הפה מלא בעוגה... )
עוגה פשוט נפלאה !
בעל הבית שמאד אוהב עוגות תפוחים, והתכבד, למרות היותה ללא גלוטן, התפעל ביותר.

עוגת תפוחים וקינמון

תבנית אינגליש משומנת או מצופה נייר אפיה


3 תפוחי עץ קלופים וחתוכים לקוביות
כפית קינמון
שלושת רבעי כס סוכר + 2 כפות
קמחים*:
רבע כוס + 2 כפות קמח אורז מלא
רבע כוס + 2 כפות קמח שקדים
רבע כוס+ 2 כפות קמח סורגום
4 כפות קמח תפ״א
חצי כפית מלח
חצי כפית אבקת אפיה
חצי כס שמן ( השתמשתי בזמן זרעי ענבים, אפשר גם קנולה )
חצי כוס סכר חום
שמינית כוס מיץ תפוחים או תפוזים
2 ביצים
רבע כס שקדים או אגוזי מלך קצוצים גס ( לא חובה )

*מי שלא צריך נטול גלוטן יכול כמובן להחליף בקמח רגיל: כוס ורבע + 2 כפות

לחמם תנור ל 180

לפזר קינמון ו 2 כפות סוכר על התפוחים ולערבב טוב ככה שכל החתיכות תהיינה מצופות.
לערבב יחד את הקמחים, מלח, סוכר לבן וחום, להוסיך שמן, ביצים ומיץ. לערבב טוב.
להוסיף אגוזים\שקדים.

לשפוך לתבנית חצי מהבלילה, לשפוך מעל חצי מכמות תפוחי העץ. 
לשפוך מעליהם את שארית הבלילה, ומעל , את שארית התפוחים.
לאפות 30-40 דקות עד שהעוגה משחימה וקיסם יוצא יבש\עם טיפה פירורים

הערה לגבי אפיה של נטול גלוטן- עוגות ( ובכלל מאפים ) נטולי גלוטן, יש להם נטייה להשאר חיוורים, בכלל לוקח להם יותר זמן להשחים ( אם בכלל בחלק מהמקרים ) . ככה שצריך להיות עם יד על הדופק, מצד אחד לא לייבש, מצד שני, לאפות מספיק זמן שבאמת יהיה אפוי בפנים. אני מניחה שעם הזמן והנסיון לומדים לזהות.

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה