יום שישי, 16 במאי 2014

עוגת גבינה קטנה

האובססיה שלי עם גבינת הריקוטה נמשכת...
כשאני רואה על המדף את הקופסה, אני קונה.  גם אם אין לי תכניות.
הענין הוא שהיא לא קבוע על המדף ( ואולי טוב שכך... )  אם היתה קבוע על המדף,  אולי לא הייתי כל כך אובססיבית והייתי קונה שצריך.. ?!
בכל מקרה, כשאני רואה, אני קונה, שיהיה... ואז מתחילה לחשוב מה להכין.
לחזור על מתכונים ישנים ? לנסות משהו חדש ? סתם לנשנש עד שתיגמר ואז אצטער שלא הכנתי ממנה משהו שווה ?

וכך ישבה לה במקרר יומיים, תוך כדי שאני מתחבטת בין המתכונים השונים....
ובסוף אלתור של כמה דקות, ויש עוגת גבינה קטנה נהדרת !
מהסוג ה" כבד" אבל קלילה ( כן, אני מודעת לבעייתיות של מה שכתבתי, אבל  זו האמת )
עוגה שתכנס כיריבה לפייבוריטיות כאן בבית. וזה אומר הרבה!
כמובן שאפשר להכפיל כמויות ואז תצא עוגה בגודל סביר ( 20, 22 )
אני הכנתי בכלי בקוטר 15

עוגת גבינה קטנה 

לחמם תנור ל 170

10 עוגיות\ביסקויט נ״ג ( אני אוהבת את maria של gullon
30 גר חמאה מומסת

קופסה גבינת ריקוטה פרסקה ( 300גר )
100 גר גבינת שמנת
1 שמנת חמוצה ( 200מל )
רבע כוס סוכר
גרידת לימון
חצי כפית וניל
כף קורנפלור
ביצה

לטחון עוגיות\ביסקוויט לפירורים, להוסיף חמאה מומסת.
לשטח ולהדק בתבנית, לאפות 10 דקות. לקרר כמה דקות

לערבב את כל השאר בקערה ( מיקסר, מזלג.. מה שנוח ) עד שהכל אחיד ( לא נורא אם יש טיפונת גושים )
לשפוך לתבנית על בסיס העוגיות. 
לאפות כ45-50 דקות עד שמשחים למעלה ויחסית יציב. לקרר בתנור עם דלת סגורה ( ימנע צניחה מסיבית ).
לקרר










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה