יום רביעי, 20 באפריל 2011

עוגת גבינה על בסיס בייגלע

יש חגים שאין להם סוף אצלינו, כמו פסח, או סוכות.
תמיד באיזה שלב מתעוררים בבוקר ולא זוכרים איזה יום היום, כמו בטיול ארוך בחו"ל.
 שבת ? חג? סתם יום....
מה שכן נחמד זה שריבוי החג\שבת, מאפשר יותר זמן מאשר סופשבוע רגיל, להפגש עם פלגים יותר מרוחקים של המשפחה. נחמד.

עובר עלי שבוע קשה ללא הרבה שינה, ומסיבות מעצבנות מאד.
בלילה שלפני ערב החג התעוררתי באזור 2+ כשאנשי פינוי הזבל החליטו להגיע דוקא בשעה נפלאה זו, וכמובן לא עשו את זה בצורה חרישית, אלא עם הרבה צעקות, דפיקות של פחי זבל, ונסיעה ברוורס של המשאית המצפצפת עד קצה הרחוב....
הלילה, הכלבה המעצבנת של השכנה התחילה לנבוח באזור 2 בלי להפסיק....( היא נובחת גם במשך היום שעות על גבי שעות... סוג של מטרד מ-ע-צ-ב-ן ! )

הבעיה המרכזית שאני מתעוררת, אני לא מסוגלת לחזור לישון. בהתחלה הייתי מנסה להאבק בענין, היום אני כבר יודעת שלא יעזור כלום, ואני עוברת לבהייה בטלויזיה, או קריאה, או שיטוט באינטרנט, ולפעמים זוכה לעוד איזה נמנום קל לפנות בוקר.
פשוט נפלא  :/

ולדברים יותר נחמדים- עוגת הגבינה הזו ע"פ מתכון של דורעם גונט.
אני מאד אוהבת את השילוב של הבסיס הטיפה מלוח עם העוגה המתוקה.
וכמובן שתמיד מכינה אותה עם בייגלע נטולי גלוטן , שהם בדיוק כמו רגילים בטעם.

עוגת גבינה על בסיס בייגלע

תבנית קוטר 22

תחתית:
150 גר בייגלע ( 3 כוסות )
חצי כוס נוטלה
75 גר חמאה רכה

מלית:
4 ביצים
כוס סוכר
500 גר גבינה 9%
250 גר גבינת שמנת
כף קליפת לימון מגוררת
כף קורנפלור
2 כפות מיץ לימון

ציפוי: ( לא חובה אבל מוסיף המון )
100 גר שוקולד מריר
2 כפות חלב
גביע שמנת חמוצה

להכנת התחתית:
לשים את הכל במעבד מזון , לרסק יחד.
להדק לתבנית ולקרר שעה במקרר.

לחמם תנור ל 150

מלית:
להקציף ביצים וסוכר
להוסיף גבינות וקליפת לימון
לערבב מיץ לימון עם קורנפלור ולהוסיף למלית

לשפוך על הבסיס ולהעביר לתנור
לאפות 40-5- דקות עד שהעוגה יציבה וזהובה קצת למעלה.

לקרר לפחות 5 שעות.

ציפוי:
להמס שוקולד עם חלב
להוסיף שמנת חמוצה ולמרוח על העוגה
לקרר












בורסיה אישית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה