יום חמישי, 14 באפריל 2011

מיחזור וקצת שינויים. סקונס בגרסת ילדים ו"מצות" עם פשתן

מי שחבר שלי בפייסבוק קרא שהתעצבנתי אתמול שגיליתי שנגנב ממני קוד למתנה באמזון!
קודם פרצו לי למייל, עשו שם בלאגן....
ואתמול, שבוע וקצת אחרי, גיליתי שהשתמשו בקוד ...
מסקנה ( מאוחרת קצת )- לא לשמור כאלו דברים במייל.
בכל מקרה זה מעצבן.
ואגב, נתקלתי באיזה בלוג של משהיא ישראלית, שכתבה שפרצו לה למייל, ותארה את אותם דברים בדיוק. ז"א אני לא הייתי היחידה שפרצו אליה.

אוף!


שני  מתכונים שכבר העלתי אבל בשינויים קלים


סקונס ללא גלוטן עם שוקולד
לחמם תנור ל 180

חצי כוס קמח אורז חום
רבע כוס קמח שקדים
2 כפות עמילן תפ"א ( או קמח טפיוקה )
כפית אבקת אפיה
כפית קסנטאם גאם
קורט מלח
2 כפות סוכר
ביצה
70 גר חמאה רכה
רבע כוס שמנת חמוצה
רבע -שליש שוקולד קצוץ ( לבן, מריר, חלב- כל ה 3 או חלק ע"פ העדפה ) את אילו בתמונה הכנתי עם לבן וחלב 

לערבב הכל יחד בקערה, להוסיף שוקולד בסוף ( מספיק עם כף, לא צריך מיקסר )

להוריד תלוליות די גדולות על תבנית עם נייר אפיה
לאפות בסביבות 15-18 דקות עד שמשחימים.

מהכמות הזו יצאו לי 10 די גדולים






את הקרקרים משבוע שעבר ניסיתי עם פשתן. אין ממש הבדל בטעם, אבל מבחינה תזונתית נראה לי קצת יותר שווה....

קרקרים ( או "מצה" ) עם פשתן

לחמם תנור ל 180

125 גר קמח תפ"א
50 גר קמח שקדים
2 כפיות פשתן טחון ( אגב פשתן- לשמור במקרר, ולטחון סמוך לשימוש )
2 עד 2 וחצי כפות שמן זית
4 כפות מים
מלח ( רבע כפית עד חצי כפית תלוי עד כמה רוצים שיהיה עם טעם מלוח דומיננטי )

לערבב הכל יחד, אם צריך להוסיף עוד מים או כפית שמן לאחד את הפירורים, אז להוסיף מעט ולראות אם מתגבש ( לערבב עם מזלג, ולנסות לגבש לגוש עם היד ) הבצק מאד נעים.
הפעם פשוט כידררתי ושיטחתי עם האצבעות ישירות על הסילפאט.
הכנתי קצת יותר קטנים מהפעם הקודמת ויצאו (מכל הכמות הנ"ל ) בערך 40 קרקרים.

לאפות 10-14 דקות עד שמשחים




והתחדשתי עם כלי חדש של מיכל שקיבלתי אתמול מתנה מדנה.
תודה דנה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה