יום חמישי, 6 באוקטובר 2011

אורז עם עדשים ועוד דברים

מסוג המאכלים שאני מכינה, ושניה אחרי זה כבר לא זוכרת מה עשיתי...
הסיכוי שיצא בדיוק אותו דבר בפעם הבאה הוא לא משהו.
לכן אני ממהרת לכתוב לפני שאשכח.

הכל התחיל שאכלנו אצל גיסתי בחג, היא הכינה אורז עם עדשים שהיה מאד טעים, גם אמרה לי איך הכינה, אבל קצת שכחתי וגם משום מה הסופר שלנו עובר תקופת יובש רצינית ויש חוסרים כאילו אנחנו בתקופת הצנע...
נכנסתי אתמול בבוקר עם רשימה וכוונות טובות.
חלב- ( לא קשור לאורז, אבל מן הסתם מצרך נחוץ ) אין!!! 0 חלב! אין חלב של שום חברה! מדפים שלמים ריקים.
פטרוזליה- עוד מלפני החג לא מוצאת שם...
סלרי- גם אין...
ועוד כל מיני שאין לי מושג למה אין..

אז אלתרתי עם מה שהיה, ויצא טעים.

אורז עם עדשים ועוד קצת דברים

3 כפות שמן זית
2 בצלים קטנים קצוצים
2 שיני שום קצוצות
גזר גדול חתוך לקוביות קטנטנות
כוס וחצי אורז
חצי כוס עדשים שחורות
מלח, פלפל
2-3 כפות רסק עגבניות
4+ כוסות מים רותחים

לחמם שמן, להוסיף בצל, כשמתחיל להזהיב להוסיף שום ואחרי דקה את הגזר.
לערבב כמה דקות, ולהוסיף את העדשים והאורז.
לתבל, להוסיף את רסק העגבניות, ואת המים.
לכסות, להנמיך אש ולבשל 20-25 דקות עד שהכל די רך.לכבות אש 
 לא לפתוח מכסה, ולתת לזה לעוד עוד איזה 10-15 דקות.
אני אוהבת שהאורז והעדשים קצת 'אל דנטה'.. שיהיה לי במה לנגוס.. מי שאוהב יותר 'מושי' שיוסיף עוד קצת מים ועוד 5 דקות זמן בישול.





והודעה 'מנהלתית' :)
הבלוג יוצא לחופש של שבועיים בערך...נוסעת לחו"ל...
דיווחים, תמונות וחוויות כשאחזור :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה