יום שלישי, 15 במאי 2012

עוגת בננות

אני מתה על בננות!
אבל משום מה לא אוהבת עוגות בננה.

לא יודעת למה אני נמשכת לעוגת בננות, חושבת שיהיה לי טעים.. מכינה, ולא אוכלת.

לפני כמה שבועות נתקלתי במתכון לעוגת בננות שעשה רושם שווה ביותר.
עוגה די שזופה בפנים, כזו שהבננות כנראה התקרמלו בזמן האפיה... יאמי.
כרגיל, לא זוכרת איפה ראיתי את המתכון, וחיפוש של שעה בכל מיני מקומות שאולי שם ראיתי את המתכון, לא עזר.
בנתיים שתי בננות הלכו ובשלו, ובשלו...ולא היתה ברירה אלא להכין מהן עוגה, או לזרוק לפח.
לזרוק לפח לא היתה ממש אופציה, אז החלטתי לנסות להכין משהו מהראש...סיכון קטן, אבל סיפוק רב כשיצאה עוגה שחומה, עם ריח מטמטם ( במיוחד כשאי אפשר לטעום... אוף )

העוגה עשתה את דרכה לאביגיל, ונדבי המתוק מיד הרביץ בשמחה פרוסה.
כנראה שמוצלחת :)
השארתי פרוסה אחת לבני הבית לטעום, לא היה סיכוי לבקש מנעה אפילו להתקרב לעוגה ( היא מתרחקת מבננות מגיל צעיר ) איה היתה היחידה שאכלה בשמחה והתלהבה מאד. מסתבר שהצלחתי להעביר את החוסר אהבה שלי גם לאיל....מת על בנות.. לא עוגות בננה..

טוב שרשמתי בצד מה אני עושה, כי כמובן שלא הייתי יכולה לשחזר מהראש

עוגת בננות

לחמם תנור ל 180
תבנית אינגליש ( לא חד פעמית, כי הן קצת קטנות מדי ) עם נייר אפיה

כוס סוכר חום
110 גר חמאה רכה
ביצה
כפית וניל
2 בננות בשלות מעוכות בזריזות ( לא קבץ' לגמרי...)
כוס קמח
כפית אבקת אפיה
חצי כפית סודה לשתיה
רבע כוס שמנת חמוצה
רבע כוס חלב

להקציף סוכר עם חמאה
להוסיף ביצה ווניל
להוסיף בננות
להוסיף קמח, סודה ואבקת אפיה
להוסיף חלב ושמנת חמוצה.
לערבב ממש מעט, לא נורא עם יש קצת גושים ( בעיקר של בננה )

להעביר לתבנית

לאפות כחצי שעה עד שמשחימה וקיסם יוצא נקי




אני מניחה שלא בעיה להפוך אותה לנטולת גלוטן עם שליש קמח סורגום, שליש אורז מלא ושליש קמח תפ"א.... אני לא אנסה כי כמה שאני מנסה, אני באמת לא אוהבת עוגות בננה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה