יום ראשון, 20 במאי 2012

שטרודל ׳יבש׳

את המתכון הזה קיבלתי מאמא שלי, היא קיבלה אותו מחברה טובה, שהיא במקרה אמא של רופאת הילדים שלנו...
זה מתכון שלא הכנתי המון זמן כי אני לא יכולה לאכול את העוגיות :(  ועוד לא מצאתי תערובת של קמחים נ"ג שתהיה מספיק גמישה כמו הבצק כאן.
הבצק גמיש, ככה שניתן לרדד דק יחסית, והתוצאה היא עוגיה פריכה פריכה עם מילוי מפצפץ כזה. יאמי!!
העוגיות נקפאות מצוין, וכמו שזכור לי, הן טעימות גם ישר מהמקפיא..קרות...

הבצק לא מתוק, ככה שאפשר לשחק עם כל מיני מילויים.
אני אהבתי מאד את המילוי המקורי. לטובת המפונקים שלא מבינים ענין , מלאתי הפעם חלק גם עם נוטלה.


שטרודל יבש

בצק:

3 כוסות קמח
1 מיכל שמנת חמוצה
חלמון אחד
200 גר מרגרינה ( במתכון המקורי.. אני שמתי 100 חמאה ו 100 מרגרינה, פשרה בין בריאות לפריכות )

לערבב הכל יחד במעבד מזון או במיקסר עד לקבלת בצק אחיד.
לקרר ללילה .

מלית:

כוס וחצי פירורי לחם
כוס וחצי סוכר
100 גר אגוזים ( פקאנים או מלך ) קצוצים
150 גר צימוקים ( או בגירסה המודרנית-חמוציות )
קצת קינמון

לערבב יחד בקערה

שמן
ריבה

תהליך עבודה-
לחמם תנור ל 180
מחלקים בצק ל 6 כדורים

מרדדים עלה דק
מטפטפים שמן על העלה, שמים מהמלית, מפזרים פה ושם קצת ריבה
מגלגלים הדוק כמה שאפשר
מעבירים לתבנית עם נייר אפיה, מטפטפים מעל לגליל טיפת שמן ומורחים אותו בצורה אחידה לאורך הגליל

לאפות עד שהגלילים מזהיבים
לחתוך לפני שמתקרר עם סכין חדה מאד




                                                




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה