יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

שנתיים לבלוג + כמה מילים על מוצרים באפיה , מידות וכ"ו

כמעט פיספסתי יומולדת....

יום הולדת של הבלוג... שנתיים!!
צריכה בקרוב לעשות סדר בעמוד המתכונים, כי המתכונים מתרבים שם בקצב....
ובנתיים :
קצת מידע על כל מיני דברים שקשורים במתכונים... 


מיכל שמנת חמוצה או  מיכל יוגורט כאן ( בארץ ) מכיל 200 מל

 שמנת מתוקה כאן ( 32% לאפיה ) -250 מל׳

רוויון = buttermilk

כשאני משתמשת בחלב, זה לרוב 1% כי זה מה שאני קונה לבית, אין בעיה להשתמש בחלב עם % גבוה יותר
אני לא קונה קמח תופח ( חבל על הכסף ) כוס קמח רגיל + כפית אבקת אפיה= כוס קמח תופח
שמן: אני משתמשת בשמן קנולה לרוב הבישולים או שמן זית
לאפיה לרוב בשמן זרעי ענבים ( grapeseed oil ) או בשמן קנולה ( באפיה נטולת גלוטן רק בשמן זרעי ענבים )
שוקולד- אני משתמשת בשוקולד מריר של freubel  שזה שוקולד בלגי, לרוב משתמשת ב 55%. אני קונה שק של 5 קילו, כי אני משתמשת בה-מ-ו-ן שוקולד, זה גם יותר כלכלי. 
שוקולד לבן או חלב או באחוזים יותר גבוהים, קונה גם של פרויבל, או קליבו, או והלרונה, מה שיש.
קקאו- משתמשת בד"כ בקקאו הולנדי 22%
קמח- ( לבן )  מה שיש בסופרמרקט. לפעמים קונה קמחים יותר "ספציפיים" של שטיבל או סוגת, לצורך הכנת פיצה, או בצק שמרים, אבל לא מורגש כזה הבדל.
שמרים- אני מעדיפה שמרים טריים, כשאני משתמשת ביבשים יש למאפה ריח יותר מיד חזק של  שמרים לטעמי. השמרים הטריים כאן מגיעים או כקוביה או כגרגירים ( אני מעדיפה את הגרגירים ) ומערבבת אותם עם שאר המרכיבים מההתחלה. חשוב שבתערובת יהיה משהו בטמפרטורה פושרת\חמימה ( חלב, מים, חמאה )
לעוגת שמרים אני מתפיחה במקרר, שעה שעתיים ( כן ! זה תופח במקרר ) לחמים, פיצה, מאפים, בחוץ. אם במקרה קר, אז מחממת קצת תנור, פותחת את הדלת ומניחה את הקערה על הדלת הפתוחה, לא ממש בתוך התנור ( אחרי שכיביתי אותו ) עוד אופציה- להניח על מייבש הכביסה :)  ( אחרי שעבד ) תמיד חם באזור שלו !

למה כמויות החמאה מוזרות במתכונים ?
הרבה מהמתכונים הם אמריקאים. שם משתמשים בכמות של stick ( מקל ) חמאה, שהוא 114 גר.
( ושוב זה הזמן להמליץ על משקל דיגיטלי במטבח )

ביצים- כתבתי לא מזמן על השינוי שעשו באיך שקוראים לגודל של ביצים.... פעם זה היה 1, 2 וכ"ו, עכשיו זה במידות של בגדים :) M, L... לא ברור למה.
בכל מקרה אני לרוב קונה את ה L ( אם מרשים לי לאכול ביצה ליום, לפחות שתהיה גדולה לא ?! ) ומן הסתם גם זה מה שאני משתמשת בו באפיה.
מלבד בעוגיות מקרון, אני לא שוקלת ביצים.

זהו לבנתיים... ו 2 תמונות מדהימות בעיני :)



                                                      הקרדיט לתמונות- לבעל!
                                                     








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה