יום שישי, 2 בנובמבר 2012

נודלס עם ירקות

אף אחד לא הכין אותי לכמויות האוכל שילד מתבגר שואב
זכור לי במעומעם את הכמויות שהיו אוכלים האחיינים שלי באזור הגיל הזה, אבל מכיוון שלא אני זו שבישלתי להם באופן קבוע, זה לא  עשה עלי מספיק רושם כנראה.
עכשיו שיש אחד כזה בבית, אני מוצאת את עצמי עומדת לעיתים יותר תכופות במטבח, ומבשלת כמויות שקודם לכן הייתי מכינה רק לארוחות עם כמות נכבדה של אורחים, רק שהפעם אין אורחים, וזה מתחסל מהר.

 שאלא יהיה הצרות, ושיהיה בריא הילד ! :)

אחרי שהכנתי בזמן האחרון כמה פעמים ירקות בסגנון מוקפץ ( בלי סויה, בגללי ) הילד ביקש שאכין גם עם נודלס בבקשה.... ושאני פשוט אוריד לעצמי לפני שאני שמה את הנודלס ( עם הגלוטן ) ואת הסויה ( שאני רגישה גם אליה )

וכך בדיוק היה !

נודלס עם ירקות

ירקות, לפי מה שיש פחות או יותר בעונה ובסופר באותו רגע:
כרובית, גזר, קישוא, בצל, פלפל אדום, בטטה, דלעת.
אפשר כמובן גם: ברוקולי, שעועית ירוקה, פטריות, כרוב, בצל ירוק... יחד, חלק מכל הנ"ל....
חבילה נודלס

חותכים ירקות למקלות, או חתיכות קטנות ( כרובית )

אני מחלקת לקערות כל ירק בנפרד, כי מוסיפה למחבת ע"פ סדר התרככות, קודם את הקשים, אח"כ את הרכים.

מחממים במחבת ענקית או סיר מאד רחב ודפנות נמוכות קצת שמן
מוסיפים שום קצוץ דק וקצת ג'ינג'ר קצוץ דק דק
מתחילים להוסיף את הירקות: בצל, גזר, פלפל וכ"ו ( מהקשים ליותר רכים ) כל פעם מערבבים כמה דקות ואז מוסיפים עוד ירק.

בנתיים מחממים בסיר גדול מים, מביאים לרתיחה, מוסיפים מלח ואת הנודלס , ומבשלים לפי ההוראות 0 בד"כ 3-4 דקות ) מסננים

מתבלים את הירקות: מלח, פלפל, מי שלא רגיש בשלב זה יוסיף סויה, אפשר קצת יין לבן. ואחרי 2 דקות את הנודלס. מערבבים טוב עוד 2-3 דקות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה