יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

צלי בחתיכה אחת

על בישולי סוף השבוע...

כבר קיטרתי על זה שאני אוהבת לגוון ( אפילו שאני לא זו שאוכלת... למשל בגזרת הבשר, ואפילו שהחבר'ה האחרים היו מסתפקים בשמחה באותה ארוחה שחוזרת על עצמה ללא גיוון.... לא כולם, אבל הרוב )
אני חייבת לגוון, אחרת אין שום אתגר ומשעמם במטבח.
הבעיה היא לחשוב מה להכין לקראת כל סופ"ש. 
בעיה שעולה כמעט כל שבוע מחדש.
וכמובן במסגרת המגבלויות ( זו לא אוהבת בקר, חלק לא אוהבים עוף בתנור.... זו לא אוכלת ירקות... זה לא אוכל גבינה, זו לא אוכלת גלוטן... או  בשר )

באחד מימי תחילת השבוע זיפזפתי לגמרי במקרה בטלויזיה, ובדיוק מרתה ( סטיוארט ) תפסה שם איזה נתח גדול של בשר בקר ועמדה להכניס אותו לסיר גדול... שיננתי את המרכיבים וההליך...והחלטתי לבצע לשבת לחבר'ה ( זו שלא אוהבת בקר במילא בבסיס ) עם שינויים מקומיים.

מסתבר שיצא מוצלח ביותר. אהבו, ביקשו שאכין עוד, ואפילו שאקפיא את שאריות ה'רטוב' שנוצר לטובת חיבור לסתם אורז לבן )

צלי בחתיכה אחת

נתח יפה של בשר ( לא זוכרת את השם שהקצב אמר לי, ביקשתי נתח לצלי רך, בלי סיבים ובלי המון שומן )

2-3 שיני שום
2 גזרים
3-4 גבעולי סלרי
בצל גדול
מלח, פלפל
ציר מרק ( בקר\עוף )
יין ( אדום )

לעשות חורים בחלק העליון של הנתח, עם סכין חד, ולתקוע שם חתיכות של שום ( אני חותכת שום לאורך ל"שיניים" )
לתבל עם מלח פלפל
בסיר גדול ( ברזל )  שניתן להכניס לתנור לחמם קצת שמן, לצרוב את  הנתח מכל הצדדים, כמה דקות לכל צד
להוסיף גזר, סלרי ובצל חתוכים לקוביות קטנות
להוסיף כ 1-1.5 כוסות ציר וכרבע כוס יין. 
לסגור עם מכסה, אחרי כ 10 דקות להעביר לתנור חם ( 180 ) להמשיך לבשל בסיר הסגור עוד שעה וחצי-שעתיים ( לבדוק מדי פעם מה מצב הנוזלים בסיר )
נשארים די הרבה נוזלים בסיר, יחד עם חתיכות ירקות. לטובת הקהל המקומי, טחנתי קצת עם המוט, ונוצר רוטב סמיך ועשיר.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה