יום חמישי, 26 ביוני 2014

עוגיות שוקולד שוקולד צ'יפס עם פיצפוצי חמאת בוטנים

בקיץ שעבר עשינו ניסוי
לא הדלקנו מזגן.
זה התחיל מזה שאחד הילדים ( בלי לנקוב בשמות ) הגזים בקיץ שלפניו עם המזגן.
המזגן עבד בחדר יום ולילה...
אנחנו מנסים להיות ירוקים, וידידותיים לסביבה, ולחסוך בחשמל... ופרסום של חברת השנה על הנחות ללקוחות שישתמשו ב 20 אחוז פחות חשמל ממה שהשתמשו קיץ קודם, הביאו אותנו לנסות לאתגר את עצמינו, כמה
זמן נחזיק מעמד ללא מזגן בקיץ.
קניתי מאווררים קטנים ( אחד לכל חדר שינה ) התלבטתי קשה אם לקנות מאוורר תקרה או לא, ולא יכולתי להביא את עצמי לקנות כי כולם מכוערים בטירוף... אז נשארנו עם מאוורר קטן לכל חדר. את המאוורר קל לסחוב איתנו לכל מקום בבית -  מול הטלוויזיה, מטבח..
וכך התחלנו.
בשלב מסוים שמתי לב שכשאני יוצאת מחוץ לבית לסידורים, אני לא סובלת בטירוף כמו שנים קודמות.
אמנם בקומה השניה במשך היום מתחם הרבה יותר ופחות נעים, אבל בקומה התחתונה של הבית, בהחלט סביר, גם בימים החמים ביותר.
ברור לי שיש אנשים שלא יאמינו לי, אבל הגוף התרגל והסתגל לחום. הזעתי הרבה פחות, סבלתי פחות, והקיץ עבר, בלי הרבה מזגן, עם חשבון חשמל מגוחך לעומת קיציים קודמים.

והשנה, הקיץ רק מתחיל, ועוד לא חם לי. !!!
בחוץ מעל 30 מעלות , ואני לא " מסבנת" אף אחד כשאני מספרת שבאמת לא חם לי.
אני לא מזיעה, וגם בוקר עבודה במטבח, זה לא סבל.
הגוף התרגל!
בחיי!!
אם פעם לצאת לסידורים בתל אביב החמה והלחה בקיץ, היה סיוט, אז עכשיו זה לא סיפור.
לפני כמה ימים הסתובבנו נעה ואני והלכנו 4 וחצי קילומטר בעיר, והיה תענוג!
לא משהו שהייתי מסוגלת לעשות לפני ניסוי 'כיבוי מזגן'.

אני לא מתכוונת לשכנע אף אחד, רק מספרת.
אז מי שרוצה לנסות, אני  ממליצה. זה עובד!!
ותחשבו על כל מה שניתן לקנות בכסף שלא נותנים לחברת חשמל :)

קיץ נעים!



עוגיות שוקולד שוקולד צ'יפס עם פצפוצי חמאת בוטנים

140 גר חמאה
כוס סוכר
ביצה
חצי כפית וניל
כוס קמח
רבע כוס + 2 כפות קקאו
רבע כפית מלח
חצי כפית סודה לשתיה
שלושת רבעי כוס שוקולד צ'יפס ( מריר )
שלושת רבעי כוס פצפוצי חמאת בוטנים

להקציף חמאה וסוכר, להוסיף ביצה ווניל
להוסיף קמח, קקאו, מלח, סודה לשתיה. לערבב עד שמתאחד.
להוסיף שוקולד ופצפוצי חמאת בוטנים
לקרר לפחות חצי שעה.
לחמם תנור ל 170
להוריד עם כף ( גלידה ) תלוליות של בלילה על תבנית עם נייר אפיה.
לאפות בערך 14-16* דקות עד שהתחתית נראית כהה יותר ( העוגיות יוצאות מאד רכות ומתייצבות אחרי שמתקררות )


כ 50 עוגיות בינוניות

* עם עוגיות כהות קצת קשה לדעת זמן אפיה. צריך ללמוד לשים לב לכמה דברים- התחתית תהיה כהה יותר וצריך לדאוג שלא לאפות יותר מדי שלא ישרף... 
העוגיות עדיין רכות למגע- זה בסדר, הן מתקשות ומתמצקות כשהן מתקררות.
אם הן עדיין רכות אחרי שהתקררו- ניתן להחזיר לתנור ( חם ) לכמה דקות נוספות... ( ולזכור איך נראה לפעם הבאה )
אני לא מסתכלת בכלל על השעון כשאני אופה. עם הניסיון לומדים לסמוך על מראה, ומגע קל..








2 תגובות:

  1. נראה מעולה, כבר רשמתי לנסות, אבל אין פצפוצי חמאת בוטנים, נראה לי שילך גם בלי?
    את ממש צודקת עם המזגן, הייתי רוצה ליישם גם אצלנו, אבל יש לנו מזגן מרכזי שזה ממש בזבזני, לבת האמצעית יש מזגן בחדר, עכשיו היא הלכה לישון אחרי לילה לבן עם המזגן דלוק.
    תודה ושבת שלום

    השבמחק
  2. הי אפרת
    בטח ילך בלי... את הפיצפוצים קונים בחנויות שמתמחות בחומרי גלם לקונדיטוריות וכאלו..
    אבל בהחלט אפשר בלי... ( או להוסיך דברים אחרים שאוהבים... אני למשל מאד אוהבת חמוציות בעוגיות שוקולד, אבל הילדים עושים פרצוף... חח )
    גם לנו יש מגזן מרכזי בקומה התחתונה. למעלה יש מזגן מרכזי אבל אם אפשרות להדליק כל חדר בנפרד. שם באמת יותר חם.. אבל כמו שכתבתי, הקטע הוא שמתרגלים. הבוקר למשל אפיתי 3 שעות במטבח. עם תנור דולק... לבי מיזוג... היה קצת חם אבל לא הזעתי, ולא סבלתי כמו אם הגוף היה מורגל למיזוג...
    שבת שלום

    השבמחק