יום שני, 19 בספטמבר 2011

עוגת דבש ( נ"ג ) סיבוב ראשון

זה היה נסיון ראשון

מצאתי מתכון באחד הבלוגים של עוגת דבש, שניתי כמה דברים... תוך כדי עבודה היתה לי תחושה שפעם זה לא יצליח ואני זורקת את הכל. הבלילה יצאה נוזלית ביותר.
אבל לא ויתרתי, אפיתי.
ויצאה עוגת דבש!
העוגה מהזן היותר דחוס של עוגות דבש.

ההערות  הפעם לפני...
* יש למצוא בחנויות מתמחות\מעדניות מיוחדות וכ"ו. אני השתמשתי בעוד דבש ( ז"א 360 גר )  אבל יצא יותר מדי "דבשי" לטעמי. נראה לי שפשוט להחליף בסוכר( חום)  יעשה לזה טוב.
ואישית, הקינמון בעוגה לא הסתדר לי....
למחרת אפיתי את עוגת הדבש השניה ( סיבוב שני ) שבעיני יותר מצאה חן.
אבל, טועם צליאקי בן 14 שקיבל משתי העוגות, אמר שבעיניו העוגה הזו יותר טעימה...
ככה שזה 50-50 :)
ובכל זאת הייתי שמה רק 180 גר דבש ועוד 180 גר סוכר חום, ואז העוגה גם לא תהיה כ"כ נמוכה ופחות כבדה ( וכמובן פחות מתוקה )

עוגת דבש לא גלוטן

לחמם תנור ל 170

100 גר קמח אורז מלא
70 גר עמילן ( קמח ) תפ"א
60 גר קמח סורגום
כפית קסנטאן גאם
כפית אבקת אפיה
רבע כפית ציפורן
רבע כפית תבלין פלפל אנגלי ( allspice  )
טיפה קינמון
180 גר סוכר חום בהיר
180 גר דבש
180 גר golden syrup*
360 גר חלב ( כן, כתוב בגרם... בגלל שאני בכל מקרה שוקלת הכל, שקלתי גם את החלב )
130 גר חמאה
2 ביצים

לחמם סוכר, דבש, וחלב. לקרר.
במעבד מזון לערבב חמאה וקמחים, להוסיף ביצה ושאר יבשים. להוסיף לאט את הנוזלים.

להעביר ל2 תבניות אינגליש.

לאפות עד שהעוגה שזופה וקיסם יוצא נקי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה