יום שישי, 8 ביולי 2011

פוקצ'ה ( נ"ג ) עם פרמז'ן ועגבניות

כשאני רואה תמונה של משהו נטול גלוטן חתיכי, אני חייבת להכין.
בבלוג שנקרא gluten free spiner  ראיתי תמונה של פוקצ'ה שהייתי חייבת להכין.
כמובן שהמתכון עבר קצת שינויים, ויצא טעים, ובעל מקרם בדיוק כמו של פוקצ'ה אמיתית!
אפשר לוותר על הפרמז'ן והעגבניות כמובן, להכין בלי כלום או לגוון עם דברים אחרים שאוהבים.

פוקצ'ה

כוס קמח סורגום
רבע כוס+ 3 כפות קמח ללא גלוטן ( אני מניחה שתערובת בסיסית תהיה בסדר, אני שמתי קמח אורז מלא, קמח שקדים ועמילן תפ"א בערך שליש\שליש\שליש )
חצי כוס קמח טפיוקה ( שמתי קמח קינואה קמח אורז לבן, חצי חצי )
2 כפיות גואר גאם ( אין לי, שמתי חצי כפית קסנטאן גאם )
2 וחצי כפיות שמרים טריים ( שמרית )
חצי כפית מלח
חצי כפית אבקת שום
כוס מים
2 כפות סירופ אגבה
2 כפות שמן זית
כפית חומץ תפוחי עץ
2 ביצים

לערבב הכל יחד, לשפוך לתבנית ( מרובעת 25, או שווה ערך, לא ממש משנה ) משומנת או עם נייר אפיה
להשאיר את הבלילה שתתפח- בערך 45 דקות
להוסיף מעל קצת גבינת פרמז'ן ( גירדתי עם מקלף ירקות ) ועגבניות שרי חצויות, או פרוסות עגבניות, אפשר קצת מלח גס

להכניס לתנור מחומם ל 180
לאפות בערך 15-20 דקות עד שמזהיב.


4 תגובות:

  1. שלום
    ברצונילדעת מה זה קמח סורגום

    השבמחק
  2. קמח סורגום- או יותר "עברית" קמח דורה. סוג של דגן "עשבי" שהוא נטול גלוטן ועל כן מתאים לחולי צליאק.
    לצערי עוד אין להשיג בארץ.

    השבמחק
  3. מה זה הבלוג הנדיר הזה?!?!?!
    אני עוקבת אחרי כל כך הרבה בלוגים, משוטטת בעוד מאות אחרים, אבל את.... משהו מיוחד!
    תודה רבה שאת מתחזקת את הבלוג, הוא פשוט נפלא :)
    עשית לי את הסופ"ש.

    הכנתי את הפוקצה, פחדתי קצת כי יצא ממש נוזלי, בסוף יצא מושלם!!!

    השבמחק
  4. תודה נורית, איזה כיף לשמוע! שמחה שיצא לך טוב !

    השבמחק