יום ראשון, 17 ביולי 2011

סמיפרדו

כמעט כל ארוחת שישי מסתיימת בשאלה " יש קינוח?"
לא!
תמיד יש בבית :
גלידה ( לא נחשב )
עוגות ועוגיות ( גם לא נחשב )
פירות ( לא רוצה לתאר את הפרצופים..... )

קינוח יש בחגים, כשיש אורחים, באירועים מיוחדים, וכשמתחשק לי ( ומתחשק לי הרבה ! )
אבל קינוחים זה סתם הרבה קלוריות, ולרוב גם לא מעט עבודה.
אז בקיצור, אין קינוח כל סופשבוע!

אני זוכרת קינוחים שאמא שלי הכינה, היו כאלו שמושקעים ושווים, כמו קרם בווריה, עוגת גלידה ( באמת צריך להכין מתישהוא ) מוס שוקולד, פלאן... והיו סתם כמו ג'לי או פלאן מזויף...( שאין לי מושג איך להכין )

ביום שישי נחה עלי המוזה להכין . דוקא שבסופו של דבר נשארנו רק שלושה לארוחת ערב ... more for us  :)

סמיפרדו זה חצי קפוא באטלקית.
המתכון מהבלוג gf in the city

סמיפרדו

2 כפות קקאו
3 כפות סוכר + רבע כוס
שלושת רבעי כוס חלב
113 גר שוקולד קצוץ
חצי כפית וניל
כפית ליקר קפה ( ויתרתי )
ביצה
חצי כפית מלח
שני שליש כוס שמנת מתוקה

לשים קקאו, 2 כפות סוכר וחלב בסיר קטן, לבשל עד שרותח, להוסיף שוקולד ומיד להסיר מהאש. להוסיף וניל,( וליקר ) לערבב עד שנמס, לקרר 15 דקות ולסנן.

בסיר כפול ( בן מארי ) להקציף עם מטרפה ידנית ביצה, מלח ורבע כוס סוכר 3-5 דקות עד שהתערובת מסמיכה ובהירה.

לערבב את הכל יחד.

להקציף שמנת מתוקה. לערבב עם השאר.

לשים בכלי , לסגור ולהקפיא לפחות 4 שעות.

להוציא מהמקפיא כמה דקות לפני שאוכלים. 



 עוד כמה דברים קטנים....

מה שטוב בסמיפרדו מסתבר זה הכנת גלידה במרקם כמו במכונת גלידה- בלי מכונת גלידה, בלי להוציא ולערבב מדי פעם את הבלילה... פשוט להכין ולהקפיא.

מצחיק שהתגובה של הבנות היתה זהה לחלוטין, בערב ( איה לא אכלה איתנו ) נעה אמרה שזה בדיוק כמו גלדית שוקולד של בן אנד ג'ריס.
למחרת איה אמרה בצהריים בדיוק אותו דבר, ואפילו צחקה שהכנסתי גלידה של בן אנד ג'ריס לקופסת פלסטיק ואמרתי להם שהכנתי את זה לבד :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה