יום חמישי, 21 ביולי 2011

עוגת שיש נוטלה

ילד אחד חזר ממחנה אימונים בחו"ל. היה לו כיף!
אני מקנאה בעיקר שהיה במזג אויר נעים ולא לוהט ולח במשך שבוע....
החום הבלתי נסבל לא ממש מושך להיות במטבח.
אני לא אוהבת לבשל כשהבית סגור עם מזגן פועל, אני מרגישה כאילו הריחות לעולם לא יצליחו לצאת החוצה.
לכן הבישולים מצטמצמים למוקדם מאד בבוקר, כשעוד 'סביר' עם חלונות פתוחים, אח"כ מאוררים טוב את הבית, ורק אז אפשר לסגור ולהדליק מזגן.

עוגה של 5 דקות עבודה מ'על השולחן'.

שתי הערות בעקבות הצורה של העוגה, כי הטעם שלה ע"פ הדיווחים נהדר.
תבנית אינגליש חד פעמית היתה קטנה מדי לדעתי, הייתי צריכה להפריש טיפה לכמה קאפקייקס, היא היתה עולה יותר יפה ולא תופסת צורה מוזרה של טרום התפוצצות כלפי מעלה.
נוטלה שעמדה כמה זמן נוטה להיות קשה ומשום כך שקעה, למרות העירבוב בבלילה, למטה. עדיף להשתמש בכמה שיותר חדשה. נראה לי שזה יעזור בחלוקת השוקולד.

עוגת שיש עם נוטלה

לחמם תנור ל 160

1 שמנת מתוקה
2 ביצים
שלושת רבעי כוס סוכר
כוס קמח תופח ( או 1 רגיל+ כפית אבקת אפיה )
4 כפות נוטלה ( שמתי גדושות, אנחנו חובבי נוטלה...)

להקציף יחד שמנת, ביצים וסוכר.
להוסיף קמח
להוסיף נוטלה בעירבוב ידני קל ( ליצירת אפקט 'שיש' )
להעביר לתבנית
לאפות עד שקיסם יוצא יבש.















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה