יום חמישי, 19 בפברואר 2015

עוגיות שיבולת שועל עם חמוציות

שיבולת שועל ללא גלוטן שנויה במחלקות בקרב רופאי הגסטרו וחולי הצליאק.
לא תמיד מומלץ, ובכל מקרה אם אוכלים, לשים לב אם יש תופעות כלשהן.
לא כולם יכולים.
אני למשל, יכולה רק לעיתים רחוקות, במנות קטנות.
ואני לרוב משתדלת להימנע.
אבל לפעמים, אחת לכמה שנים, פתאום בא לי .
כבר הרבה זמן לא קניתי אפילו שיבולת שועל ללא גלוטן. עדיף שלא תפתה אותי כשהיא מולי במקרר.
שלא לדבר על  המחיר המזעזע...
אבל נשברתי. קניתי, ואז גם הייתי חייבת להכין עוגיות, ולשלב בהן חמוציות, כי זה שילוב נפלא בעיני.

המתכון , מתכון לעוגיות שיבולת שועל עם צימוקים של מרתה סטיוארט, עבר הסבה אצלי..

עוגיות שיבולת שועל עם חמוציות

כוס וחצי שיבולת שועל ( לקרוא הערות למעלה לגבי נ"ג )
חצי כוס קמח ( השתמשתי בנ"ג )
חצי כוס חמוציות
חצי כפית סודה לשתיה
חצי כפית מלח
85 גר חמאה רכה
חצי כוס סוכר חום
רבע כוס סוכר לבן
ביצה גדולה
כפית וניל

להקציף יחד חמאה וסוכר, להוסיף ביצה, וניל, מלח
להוסיף קמח, סודה לשתיה, שיבולת שועל, ובסוף חמוציות
לקרר תערובת לפחות חצי שעה

להוריד תלוליות ( עם כף גלידה או כפית ) על תבנית עם נייר אפיה.
להחזרי למקרר לעוד חצי שעה.
בנתיים לחמם תנור ל 170
לאפות 12-15 דקות עד שמתחילות להשחים
לקרר.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה