יום שישי, 9 באוקטובר 2015

צרפת ( ללא גלוטן )

נראה לי שאני הצליאקית היחידה בעולם שנהנית מלהכנס ל Patisserie
אני נהנית מהמבחר, מהריחות, מהיופי של המאפים.
ונכון שאם לא היה לי צליאק הייתי בשמחה גם נוגסת בחלק גדול , אבל זה לא עושה לי " רע" להכנס ולא לקנות ולא לאכול.
מוזר ? אולי.. ( מיותר לציין שאני גם נהנית להכין מאפים  עם גלוטן בדיוק באותה מידה שאני מכינה כאלו ללא גלוטן )

נסיעה לצרפת, למקום שבו יש פטיסרי כל שני מטר בערך, זה אולי קצת קשה למשהו שמתנזר מגלוטן.
וגם מהחלק הזה, נהנתי ביותר.

נסיעה עם כל המשפחה ל 8 ימים לאזור האלפים, פרובנס, וטעימה מ languedoc ( המחוז מערבית לפרובנס )  השאיר אחריו טעמים נפלאים של עוד ( נופים מהממים, עיירות מקסימות, הרבה ירוק, המון מים, והרבה הרבה מאפים עם גלוטן ! )

לפני התמונות, קצת על איך מסתדרים שם עם אוכל ללא גלוטן.
ללא גלוטן בצרפתית- sans gluten  ( סאן גלוטן )
לא מתאים לי, אבל שכחתי כרטיס מסעדות בצרפתית. פויה לי !
מזל שיש טלפון ואינטרנט.
לא הכי קל לתקשר איתם בשפות אחרות שהן לא צרפתית. 
מבחינת מוצרים, ראיתי בעיקר של "שר" ועוד חברה בשם allegro ( לחמים ארוזים, עוגיות וקרקרים ) אבל נתקלתי גם בפסטה של ברילה , בין הפסטות הרגילות. ז"א מעבר למדפים המיועדים לנטול גלוטן, אלי יש עוד מוצרים נטולי גלוטן בין המוצרים הרגילים. ( לא היה לי הרבה זמן לחפש )
לפני שנסעתי קראתי שבחלק גדול מהרשתות מוכרים גם לחם של ג'יניוס האנגלי. מצאתי אותו בין מדפי הלחם הארוז הרגיל ( עם הגלוטן ) 
קצת מבלבל.. אבל  העיקר שיש.

אכילה במסעדות והבנה כללית- קצת פחות מזהיר. היו כמה מקומות שהיה כתוב ללא גלוטן, במסעדה אחת אפילו קיבלתי קלסר עם רשימת האלרגנים בכל מנה ומנה.
לפי מה שהבנתי זה ע"פ חוק אירופאי, אבל במסעדות שלא היה עם מי לדבר , קצת היה קשה ללא הכרטיס מסעדות ששכחתי. ( מעבר לעובדה שאני גם צמחונית וגם רגישה לסויה..)

כשמסתובבים בעיירות ורוצים לחטוף משהו מהיר " על הדרך", צריך להצטייד במשהו מראש. כי הסיכוי למצוא משהו די קלוש.

מה שטוב, יש מבחר גדול בסופרים, יש שווקים, ואפשר להסתדר לא רע.



התמונות מסודרות ע"פ סדר הטיול שלנו  ( אלפים, פרובנס, לנגוודוק, שוב פרובנס וחזרה לאלפים )
התמונות צולמו במצלמת הטלפון ( הישן ) שלי. הוא ( הטלפון ) ואני ספגנו עלבונות על טיב האיכות, והחלטתי שאני רוכשת לעצמי מצלמה קטנה טובה שתהיה איתי תמיד .




 

















































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה